Sabtu, Oktober 15, 2011

"Isk! Apasal la projek tu tak dapat kat aku? Kalau tidak, boleh gak aku berenti jadi  Wakil Rakyat."

KUALA LUMPUR, 14 Okt ─ Parti Keadilan Rakyat (PKR) kesal dengan jawapan Menteri Pertahanan Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi berhubung keraguan mereka terhadap Projek Network Centric Operation (NCO) yang diserahkan secara tender terus kepada Sapura Secured Technologies Sdn Bhd.
Nurul Izzah Anwar dan Tian Chua, masing-masing Naib Presiden PKR hari ini mempertikaikan jawapan menteri berkenaan yang disifatkan mereka tidak mempunyai perancangan yang menyeluruh dan hala tuju tepat.
“Kami, pemimpin PKR kesal dengan jawapan menteri kerana seolah-olah tidak ambil berat tentang pelaksanaan projek ini sedangkan ia melibatkan kos yang sangat besar,” kata Nurul Izzah (gambar).
“Daripada jawapan yang diberikan Menteri Pertahanan sewaktu sidang Parlimen tempoh hari, projek ini mengandungi empat fasa... fasa Pertama bermula tahun ini hingga Tahun 2015 seiring dengan Pelan Pembangunan Lima Tahun Rancangan Malaysia,” katanya.
Fasa Kedua antara 2016 hingga 2020 manakala Fasa Ketiga (2021-2025) dan Fasa Keempat (2026-2030).
Dalam jawapan bertulis Kementerian Pertahanan mengesahkan NCO dianugerahkan kepada Sapura atas faktor seperti kepakaran dan pengalaman yang luas dalam bidang pertahanan, keselamatan dan teknologi maklumat.
“Ia mengambil masa 20 tahun untuk melengkapkan keseluruhan fasa dan anggaran perbelanjaan adalah sebanyak RM140 juta untuk dua tahun, jadi secara keseluruhan, projek ini akan menelan belanja kira-kira RM 2 bilion untuk 20 tahun,” tegas beliau sambil menekankan jumlah itu akan dibazirkan sekiranya projek itu tidak dilaksanakan secara rapi dan tersusun.
Nurul Izzah yang juga Ahli Parlimen Lembah Pantai berkata, daripada keseluruhan fasa, Sapura diberi percubaan untuk melaksanakan Fasa 1A dan sekiranya tidak memuaskan, kerajaan akan memberikan pelaksanaan projek itu kepada syarikat lain.
“Ini menunjukkan kerajaan belum yakin dan bergantung kepada keupayaan Sapura ketika melaksanakan Fasa 1A tersebut, saya tidak menolak akan berlaku lonjakan kos sekiranya belaku perubahan-perubahan syarikat dalam pelaksana program itu,” ujarnya yang pernah mendakwa syarikat itu tidak memiliki kebolehan teknikal untuk melaksanakan projek ini.
Ps: Ceh!!! Macam bagus je dia ni. Kalau kena pada Kerajaan, semuanya tak betul. Semuanya serba tak kena dan tak tepat belaka.
Macam la hala tuju puak Pakatan dia tu tepat sangat. Kalau tepat kenapa sampai hari ni tak de hala tuju yang tertentu?
Nak buat 'shadow' kabinet pun tak mampu. Lagi dia nak cakap orang lain macam - macam? Tak sedar diri betul la.
Orang suruh dia turun padang, jaga rakyat, dia buat tak tau je. Sibuk nak jaga tepi kain orang. Jangan sampai kain sendiri terlondeh sudah la!!!
Categories: ,

6 ulasan:

  1. Pemimpin UMNO Jahanam - 'Pergi Mampus Generasi Baru'
    PRU Ke-13 - Mohon ramai Adun Dan MP BN 'Mati'


    'Transformasi Besar Kepada Generasi Muda Adalah Pembohongan dan Pengkhianatan Jelas Lagi Nyata Pemimpin2 Tua Nyanyuk Barisan Nasional Terhadap Generasi Baru...'



    Hanya generasi muda yang bodoh dan tolol-tolol sahaja akan bersama UMNO..
    Hanya pemimpin2 Barisan Nasional yang bodoh dan tolol-tolol sahaja yang syok sendiri dan perasan kalau ada generasi muda yang berminat untuk berjuang kepada generasi baru... ( Aku pun tak Hingin )



    p/s: Aku sememangnya ahli UMNO... Tapi dah tak berminat, bosan dan muak dengan 'talam dua muka pemimpin2 UMNO dan kuncu2nya'...






    -------------------------------------------------------------
    Wartawan2 BN Bodoh, P.ukimak,sial, butoh. b.abi. anjing..
    ( Anak2 ko pun P.ukimak, sial, anjing macam Ko )..

    Pergi Mampus wartawan2 Porno BN..





    Bodoh. Pukimak. Anak haram. sial. butoh. babi. anjing

    Triple fuck atas dahi kau

    Pantat mak kau la~

    Butuh Pak Hang!

    Pegi Mampos La Bodoh!

    Bapak Ulamak , Anak Pukimak


    Lu blah dr page gua skunk sblom kaki gua melekat kt muke lu~~

    Terima kasih sangat2 korang memang terbaekk!! Terharu aku~ huhuhuhu

    Lancau la lu

    tidak semua mat rempit jahat!!saya sokong mat rempit

    Saya suka berak sambil hisap rokok ~

    SAYA SAYANG KAWAN SAYA

    MaSUk AIr Lah KOU

    Sengal~

    Perrrgghhh!!! Memang Terrrbaaekkkk laaaa

    BalasPadam
  2. aku kesian betul mamat sekor ni , hari ni d merata blog dia paste luahan hati dia yg sedang tertekan gara2 pr akan terlungkup dlm pru13 nanti....kesian, tolong bagi dia ubat psiko

    BalasPadam
  3. biasa la. budak2 pr ni mmg xdak otak. sakit jiwa punya spesis.

    BalasPadam
  4. blader semut betoi ke olang ckp klu masok PAS dpt lesen blh balon bini org........

    BalasPadam
  5. projek belum jalan pun dorang dah bertekak....korang ingat projek ni main buat 2 hari je ke....puak PKR ni dah baca ke semua spec projek tu...kalau projek dah jalan tapi kantoi tu lain lah cerita...ini belum start dah melalak mcm anjing kurap...bodoh punya olang....

    BalasPadam
  6. Askm...projek-projek di bawah kementerian pertahanan kebanyakannya bersifat rahsia/sulit...takkan nak harap menteri bagi jawapan yang akan membuka pekong di dada. Ini akan memberi risiko kepada keselamatan negara...

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping