Khamis, November 17, 2011


Halamak ai!!! Tak sedar diri betul la Si Menteri Besar Badut sekor ni. Dah la nak jawab soalan dalam sidang dewan pun dia tergagap - gagap.

Pun ada hati jugak dia nak ugut - ugut rakyat Selangor agar mengundi puak - puak Pakatan tu dalam Pilihan Raya Umum akan datang.

Janji yang sedia ada pun masih bersepah - sepah lagi yang tak terlaksana, ada hati nak buat janji baru la pulak. Memang dasar musibat betul la Si Khalid Gagap ni.

Dia tak sedar gamaknya yang kedudukan dia sendiri pun kian tergugat dikalangan ahli - ahli PKR sendiri. Ahli sendiri pun dah tak nak dia jadi MB, pun dia ada hati nak ugut orang lain?

Nampak sangat la yang dia ni memang GAGAL mentadbir Negeri Selangor ni dengan baik. Kalau tidak, menda kejadah pulak dia nak main ugut - ugut macam ni!!!
SHAH ALAM: Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim, menggesa rakyat di negara ini menyokong usaha kerajaan negeri dalam pelaksanaan gaji minima sambil menyifatkan kerajaan Persekutuan masih gagal berbuat sedemikian.
Abdul Khalid berkata jika rakyat Malaysia mahu gaji minima dilaksanakan sedangkan kerajaan Persekutuan gagal melakukannya, maka mereka boleh bertindak dengan menukar pemerintah pada pilihan raya umum ke-13 akan datang.
“Saya tidak mahu isu ini jadi buah mulut orang sedangkan tugas untuk tentukan gaji minima ini terletak di bawah tanggungjawab kerajaan Persekutuan. Pelaksanaan gaji minima ini menunjukkan kerajaan negeri mampu lakukan.
“Rakyat mesti sokong usaha ini agar kerajaan Persekutuan memutuskan adanya gaji minima ini. Jika Malaysia mahu gaji minima ditetapkan dan tahu kerajaan Persekutuan tidak mampu lakukan maka mereka perlu tukar kerajaan pada PRU-13.
“Ini juga sebagai inspirasi kepada masyarakat Malaysia bahawa gaji minima boleh dilakukan. 30 tahun dulu ia tidak boleh dilakukan,” katanya ketika sesi perbahasan dalam Sidang Dewan Undangan Negeri (Dun) hari ini.
Beliau menafikan bahawa pelaksanaan gaji minima ini membelakangkan pegawai kerajaan lain dengan hanya membantu rakan bisnes dan kakitangan GLC negeri.
Ps: Yang peliknya, kenapa baru sekarang dia nak naikkan kadar gaji minima dikalangan penjawat awam di Negeri dia tadbir?

Kenapa tak dari dulu lagi dia buat sejak kali pertama dia menjawat jawatan sebagai Menteri Besar? Bukan ke itu pun dah menjadi tanggungjawab dia jugak.

Kalau setakat pandai tunding jari pada orang lain tak guna jugak Khalid oi!!! Cakap je pandai, tapi buat kerja pun tak reti!!! Cakap pun tergagap - gagap. Macam Sial!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. Perlaksanaan terpilih sahaja, buatlah keseluruhan kakitangan atau jabatan. kenapa tak semua????????

    BalasPadam
  2. Hmm..sudahlah ko Khalid...meluat aku mendengarnya, pandai cakap je laa tapi tergagap-gagap

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping