Jumaat, Februari 24, 2012


Sebelum ini, puas puak - puak NGO yang menggelarkan diri mereka sebagai Save Malaysia, Stop Lynas dan BADAR menafikan penglibatan parti Politik.

Kata diorang, bantahan terhadap pembinaan kilang nadir bumi di Gebeng tu bukan tujuan untuk politik sedangkan dah terang - terang yang pemimpin utamanya ahli Politik.

Sekarang, bagaikan pekung yang dah terbuka luas untuk semua orang tengok betapa retoriknya puak - puak Pembangkang ni, ianya sudah terdedah.

Jelas, penglibatan Parti Kencing Rakyat secara lansung menunjukkan mereka ada kepentingan peribadi. Bukannya diorang nak memperjuangkan nasib rakyat pun!!!

PKR dijadualkan akan tukar tempat pemukiman dari Lumut, Perak ke Kuantan semata - mata untuk menghadiri Himpunan Hijau ahad nanti.

Takut dengan tragedi yang berlaku sewaktu konvensyen Pakatan di Kedah tempoh hari, maka tindakan itu dilihat sebagai satu tindakan terdesak yang terpaksa diambil.

Kalau masa Konvensyen tu, ada beberapa kerat je manusia yang datang. Itu pun boleh dikira dengan jari. Maka sebab itulh Si Ketua Penipu tu jadi Fobia.

Tambahan pulak, sokongan rakyat terhadap isu Lynas ni di Kuantan sudah semakin luntur selepas penjelasan diberikan kepada mereka secara terperinci oleh pihak terbabit.

Hanya ada segelintir umat manusia sahaja yang tak mampu nak terima kebenaran. Maka sebab itulah mereka enggan dengar cakap pemimpin mereka sendiri.

Jadi, kalau dah suara pemimpin mereka pun mereka sendiri tolak, kita yang bukan ahli ni nak dengar cakap diorang buat apa melainkan mengabihkan masa je!!! 

Buat himpunan bukannya mendatangkan sebarang faedah dan tak jugak dia dapat selesaikan masalah rakyat!!! Kalau pemimpin setakat tahu buat kecoh tak tentu arah, buat menda jadahnya dia dijadikan wakil rakyat!!!
KUALA LUMPUR 24 Feb. - Program pemukiman Parti Keadilan Rakyat (PKR) yang dijadualkan diadakan di Lumut, Perak hari ini telah ditukar lokasinya ke Kuantan, Pahang bagi membolehkan semua pimpinan parti menghadiri Himpunan Hijau 2.0, Ahad ini.
Setiausaha Agung PKR, Datuk Saifuddin Nasution Ismail dalam satu kenyataan di sini hari ini berkata, pihaknya juga telah mengarahkan semua anggota parti supaya turun dan memberikan sokongan penuh kepada Himpunan Hijau 2.0 serta kempen Hentikan Lynas.
Ketua Polis Daerah Kuantan, ACP Mohd. Jasmani Yusof hari ini berkata, polis memberi kebenaran kepada penganjur untuk mengadakan Himpunan Hijau 2.0 di padang Majlis Perbandaran Kuantan (MPK) 4 pada Ahad ini.
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping