Sabtu, Mei 26, 2012


Owh!!! Baru la kita tahu. Selama ni, PAS ada hubungan diplomatik yang agak istimewa dengan Kerajaan Arab Saudi. Patu la Si Wali Terompah tu dapat duduk dalam hotel 5 bintang.

Tak heran la kalau diorang dengan selamba badaknya mengadakan Himpunan Bersih di Tanah Suci Kota Mekah sebelum ini. Jadi, tak payah la diorang susah - susah nak rampas Kerajaan.

Kalau diorang tak de hubungan yang istimewa macam tu, bagaimana pulak Ketua Pemuda PAS Pahang ni boleh kata yang Kerajaan Arab Saudi tak pernah keluarkan kenyataan?

Kalau sebelum ini, Kerajaan Arab Saudi mempertimbangkan untuk menyekat jumlah jemaah haji ke Mekah ekoran kekecohan yang dicetuskan oleh mereka.

Tetapi, Pemuda PAS Pahang ni dengan selamba Beruk kata Kerajaan Arab Saudi tak pernah keluarkan kenyataan sedemikian.

Jadi, kalau dia tak de keistimewaan dengan Kerajaan Arab, macam mana pulak dia tau mengenai perkara tersebut? Dia ke yang keluarkan kenyataan tu?

Sudah la!!! Tak payah la nak menipu rakyat dengan agenda pembohongan yang tak berkesudahan ni. Rakyat bukannya bodoh sangat nak percaya semua cakap diorang.

Kalau dah buat silap tu, mengaku je la. Diorang dah tau yang rakyat secara keseluruhannya marah dengan tindakan yang mereka buat tu.

Disebabkan mereka tak mampu nak membendung kemarahan tersebut, maka diorang buat la cerita seumpama ini. Bukannya rakyat tak tau!!! Diorang tu kan semuanya kaki Penipu. Apa lagi yang diorang tau buat!!!
MELAKA - Ketua Dewan Ulama PAS Pahang, Ustaz Mokhtar Senik berkata kerajaan Arab Saudi tidak pernah mengeluarkan kenyataan bahawa kouta haji untuk jemaah Malaysia dikurangkan disebabkan demonstrasi Bersih 3.0 di Madinah dan Mekah hujung bulan lalu.

"Menteri Di Jabatan Perdana Menteri jangan bohong, tidak ada satupun kenyataan dari Arab Saudi yang menyatakan kouta jemaah kita dikurangkan kerana isu Bersih 3.0.

"Saya telefon sahabat-sahabat di Arab Saudi, mereka bagi tahu tidak satu pun berita tentang kouta dikurangkan kerana Bersih 3.0, satu berita kolum kecil pun tak ada," ujar Ustaz Mokhtar Senik dalam ceramahnya dekat sini.

Beliau berkata demikian pada ceramah di Jalan Tiang Tua, Pengkalan Minyak di sini malam tadi.

Beliau berkata kerajaan BN cuba untuk memburukkan Bersih 3.0 dengan mengaitkan isu kouta haji dengan penganjuran bantahan aman itu di Arab Saudi.
Categories: , , ,

2 ulasan:

  1. apa le bangang sgt dia ni. Takkan le nak bgtau dgn keluarkn kenyataan, Kan ke ada Wisma Putra mesti le ikut saluran yg betul...saluran diplomatik. Ngok sungguh le...

    BalasPadam
  2. aduh lah.....ko ni dh bodoh ke ape.....kerajaan arab saudi bukan saja kurangkan bilangan jemaah haji untuk malaysia...negara2 lain pon sama.....sbb tempat penginapan diruntuhkan...nk bina tempat penginapan yg baru......indonesia, brunei n negara2 lain pon sama jugak...dikurangkan bilangan jemaah haji....sebab xcukup tempat penginapan.....klu setakat tulis artikel...tp bodoh camni...baik xpayah...memalukan UMNO je la ko ni....

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping