Sabtu, Julai 28, 2012


Nah!!! Apa lagi bukti yang dapat dinyatakan oleh Si Nasa Tantawi mengenai isu berkaitan Hudud dan DAPigs ni? Sebelum ni dia kata DAPigs sanggup terima.

Sekarang, bukan setakat Pengerusi DAPigs je yang tolak, Timbalan Pengerusi pun dah bersuara. Si Nasa Tantawi tu nak cakap apa lagi???

Si Timbalan Pengerusi tu bukan sahaja menafikan dakwaan bahawa diorang sanggup berkompromi untuk melaksanakan hudud.

Malah, mereka juga tetap dengan pendirian menyatakan bahawa Hukum tersebut mustahil untuk dilaksanakan dan PAS sendiri tau mengenainya.

Bukan sekadar itu sahaja. DAPigs juga turut menyatakan bahawa Hukum Hudud ni tak membawa perkembangan baik untuk rakyat Malaysia.

Mereka hanya menyifatkan cadangan PAS untuk laksanakan Hudud tu hanya akan membawa perpecahan dan memporak perandakan Negara.

Nah!!! Tak cukup lagi ke bukti yang menyatakan bahawa Si Nasa Tantawi tu menipu!!! Benda yang macam tu punya terang pun dia masih jugak nak cuba pesongkan Kebenaran? 

Jangan la sebab nak sangat tarik perhatian dan sokongan ahli kembali kepada mereka dia sanggup menipu macam tu kot. Pejuang Islam menda jadahnya kalau macam tu. Buat malu ke PAS lagi, ada la!!!
KUALA LUMPUR – Hasrat PAS yang mahu melaksanakan hukum hudud di negara ini sukar untuk direalisasikan kerana parti itu perlu terlebih dahulu meminda Perlembagaan Persekutuan, kata Timbalan Pengerusi Kebangsaan DAP, Dr Tan Seng Giaw.
Beliau yang juga Anggota Parlimen Kepong berkata untuk meminda perlembagaan bukan sesuatu yang mudah kerana ia memerlukan majoriti dua pertiga di Parlimen.
“Nak hudud mesti ada pindaan di Parlimen. Dia (PAS) tahu nak dapat majoriti dua pertiga itu mustahil,” katanya.
Malah, katanya sehingga hari ini Enakmen Undang-undang Kanun Jenayah Syariah (II) 1993 (Hukum Hudud) yang diluluskan oleh Dewan Undangan Negeri Kelantan pada 1993 juga masih tidak dapat dikuatkuasakan.
Categories: , , ,

4 ulasan:

  1. mmg la keje dorg ni menipu je..dah ketua dia pun bapak penipu...

    BalasPadam
  2. Otak sama taraf Mat Sabu jugak ye.!! tu lah jangan banyak minum kopi kuat banyak sangat, kuat dibawah diatas lembab.

    BalasPadam
  3. Dari Semporna pergi ke kulim
    Tidak berdayan untuk berlari
    Ta guna kita berlagak alim
    Tipu daya semakin sebati.

    Gula berhama jangan ditelan
    ambil perlahan gunakan jari
    Jangan agama kita peralatkan
    Untuk memenuhi tuntutan peribadi.

    BalasPadam
  4. kalau hukum HUDUD bolih dilaksanakan dalam negara ni UMNO sudah lama melaksanakannya.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping