Rabu, Jun 26, 2013


Bagi menegakkan benang yang basah. Itu perumpamaan yang dapat digambarkan terhadap tindakan Si Ostazah Peningni didalam laman twitter miliknya.

Dia seolah - olah tidak cenderung melihat kebatilan yang telah dilakukan oleh Amoi bernama Sally Yeh yang telah menghina Islam dan Rasullullah S.W.T sebelum ini.

Apa yang diperkatakan oleh Si Ostazah Pening tu ialah tindakan yang dilakukan oleh orang lain terhadap Si Sally Yeh tu. Lihat apa yang dia persoalkan:


Dari kenyataan yang dibuat, kita boleh tanya Si Ostazah Pening tu, apa yang patut kita buat selepas Si Sally Yeh tu hina Islam? Adakah kita patut hanya berdiam diri?

Kalau ikut cakap Si Ostazah Pening ni, apa pun kita tak boleh buat bila agama kita yang suci itu dihina secara terang - terangan sebab dia kata kita pun macam tu jugak.

Ada dikalangan mereka yang komen pada kenyataan Si Ostazah Pening tu kata, Rasulullah S.A.W pun pernah dihina tetapi Baginda tidak membalasnya.

Benar, Rasulullah S.A.W tidak membalas penghinaan yang dibuat terhadap dirinya. Namun Rasulullah S.A.W membalas dengan cara berdakwah kepada mereka tanpa henti.

Soalnya sekarang, adakah Si Ostazah Pening tu nak kita duduk dan berdiam diri? Jadi, lepas ni, kalau ada orang hina dia, jangan pulak dia nak melenting tak tentu arah. Sebab dia pun sama jugak dok hina orang dalam laman twitter 24 jam sehari!!!
Categories: , , ,

3 ulasan:

  1. SEbenarnya tak payah layan kebodohan siAbby nih... IQ pun below 10 aje, pelajaran pun xsampai kemana, keagamaan harus terus belajar sebab dapat gelaran USTAZAH MEE SEGERA hanya selepas bertudung, join PAS dan bagi ceramah sana sini utk PRU13...sekang dah takde maysuk sebab xde yg peduli dah...

    BalasPadam
  2. Apala nk jadi ngan janda norman ni.. wahai janda norman, statemen sally harbi tu dh dguna pakai sluruh dunia oleh musuh2 tegar Islam, statemen tu dh dijadikan skrip tetap oleh nasrani dn yahudi dlm mburukkan Rasulullah.. bkan pasal dlm kpercayaan agama harbi tu..lg skali ya janda norman, itu lah hasutan yg dgunapakai sluruh dunia, ngucap le wahai janda norman, anda membacking musuh nyata Islam.

    BalasPadam
  3. " Sally Yeh menghina kita menghina....kesudahannya? Caci maki org tu budaya islam ke? Selesai ke dgn cara hina balik?

    Soalan sy, Sally Yeh menghina kita diam....kesudahannya? Caci maki agama org lain tu budaya bg penganut agama lain ke?

    Mmg x selesai dgn cara hina balik, jd boleh Abby terangkan apa tindakan yg Abby telah lakukan terhadap Sally Yeh? Adakah Abby telah hubungi Sally Yeh? Apa nasihat yg Abby beri kpd Sally Yeh? Apa pula reaksi penerimaan Sally Yeh bila Abby telah nasihat pdnya? Ini krn sy merasakan Abby sibuk mempertikaikan tindakan org lain yg marah, lalu kami org yg marah ini berhak tahu apa tindakan dr Abby sendiri buat kami jadikan contoh.

    Drpd Abby mencurah idea dan tenaga memberi reaksi pd ribuanorg islam yg marah (rasanya semua org malah Sally Yeh sendiri boleh jangka tindak balas org yg marah) adalah lebih baik Abby fokuskan idea dan tenaga itu utk selesaikan punca kemarahan org. Dlm kes ini puncanya dr Sally Yeh seorg. Mana lebih mudah? Memberi nasihat pd ribuan org atau seorg?

    Sy menunggu dgn penuh harapan contoh cara islam yg Abby ingin tunjukkan kpd kami, krn kami membuat sesuatu perkara tidak mengikut cara islam.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping