Sabtu, September 29, 2012


Berbicara mengenai puak - puak Pakatan Pembangkang ni, diorang hanya ada satu agenda iaitu menjahanamkan Negara.

Maka tak heran la kalau diorang sanggup lakukan apa sahaja untuk memburuk - burukkan pihak Kerajaan yang berusaha bersungguh - sungguh membantu rakyat.

Jadi, tak heran la jugak kenapa diorang meroyan tak tentu arah bila setiap kali Bajet Negara dibentang di Parlimen. Sebab diorang tau benda macam ni akan berlaku.
PUTRAJAYA 29 Sept. - Kementerian Perusahaan, Perladangan dan Komoditi percaya peruntukan Bajet 2013 sebanyak RM432 juta untuk program penanaman semula pokok kelapa sawit mampu melonjakkan kembali harga komoditi itu di pasaran antarabangsa.

Timbalan Menterinya, Datuk Hamzah Zainuddin berkata, ini kerana dengan peruntukan tersebut sudah pasti mampu memberi impak yang besar kepada aktiviti huluan dan hiliran industri tersebut.

Katanya, ditambah pula dengan adanya beberapa perayaan dan festival utama dalam tempoh terdekat ini, sudah pasti permintaan terhadap minyak masak sawit akan meningkat.

"Harga minyak sawit mentah (MSM) mengalami penurunan kerana kelembapan ekonomi negara-negara pengimport, khususnya di benua Eropah dan juga peningkatan pengeluaran minyak soya di Amerika Syarikat (AS),'' katanya kepada pemberita selepas menyertai program Berjalan Untuk Kesihatan anjuran Kementerian Perusahaan Perladangan dan Komoditi di sini hari ini.
Itu belum masuk cerita pasal kenaikkan harga saham di Bursa Malaysia semalam. Lagi la mampu buat puak - puak Pakatan Haramjadah ni menyirap.

Tapi, apa nak buat ye tak. Dah memang itu agenda diorang. Lagi pun, diorang bukan ada kerja lain selain dari menipu rakyat dan terus menjahanamkan Negara. Kalau nak suruh diorang bantu rakyat, jangan harap la!!! Setakat cakap je, baik tak payah!!!
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping