Ahad, September 30, 2012


Sepertimana yang kita semua rakyat Malaysia sedia maklum, puak - puak Pakatan Pembangkang Haramjadah ni memang suka berangan - angan.

Kalau tengok cita - cita bukan main. Tak cukup takat setinggi gunung. Kalau boleh biar sampai ke awan. Itu sebab diorang tabur janji pun sampai ke bulan dan bintang.

Macam yang telah dijelaskan sebelum ini, diorang hanya setakat tau buat Bajet Bayangan. Untuk apa bajet tu dibuat pun, tak tau la sebab tak de satu pun yang boleh dilaksanakan.

Maklum la. Diorang bukannya Kerajaan untuk melaksanakan janji - janji yang ditabur dalam Bajet Bayangan diorang tu. Sedangkan yang dah jadi Kerajaan Negeri pun tak terbuat.

Ternyata, Bajet Bayangan tu hanya satu lagi angan - angan yang ditaburkan oleh puak - puak Pakatan ni untuk memancing undi.

Kali ni timbul pulak isu berkaitan dengan ahli Kabinet Bayangan yang nak diisikan oleh mereka. Kalau ikut perkiraan PKR, diorang nak letak 20 pemimpin jadi ahli Kabinet.

Kalau macam tu, berapa ramai pulak wakil dari Parti Angguk Saja dan DAPigs yang bakal mengisi ruang kosong yang tinggal? Apa pulak jawatan yang diorang akan pegang?

Semua itu menjadi tanda tanya dikalangan rakyat. Buat Bajet Bayangan boleh, tapi nak dedahkan Kabinet Bayangan diorang tak mampu. Menda kejadahnya!!! Kalau setakat bercakap je, baik tak payah!!! Buat mengabihkan masa je!!!
KUALA LUMPUR - Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini mencabar Pakatan Rakyat (PR) menubuhkan Kabinet bayangan sebelum berangan-angan menubuhkan kerajaan sebenar dengan memenangi Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).

Katanya, sehingga kini janji PR mahu menubuhkan kerajaan bayangan masih belum ditunaikan kerana takut mahu mengagih jawatan sesama sendiri.

"Jangan mahu tubuhkan kerajaan, tubuhkan dahulu Kabinet bayangan itu. Tetapi tidak ada kerana apa?

"Kerana takut mahu bagi jawatan apa kepada (Penasihat DAP) Lim Kit Siang, (Presiden Pas, Datuk Seri) Haji Hadi (Awang) dan (Timbalan Presiden Pas, Mohamed Sabu) Mat Sabu. Menteri Kewangan (atau) Pendidikan?" katanya ketika berucap merasmikan Persidangan Perwakilan Nasional 2012, pagi ini.
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping