Ahad, Januari 13, 2013


Membaca kembali kenyataan Si Hadi Awang sewaktu dia memberikan ucapan semalam, memang betul apa yang diceritakan oleh penyokong - penyokong PAS tu tadi.

Dalam ucapan Si Hadi Awang tu memang tak disebut lansung pasal perjuangan Islam yang didokong oleh PAS. Tak dijelaskan lansung pasal isu kalimah Allah.

Jauh sekali Hadi Awang menyentuh isu Amanat yang dikeluarkannya pada tahun 1980an dulu. Ini diantara isi kandungan yang disentuh oleh Hadi Awang:
"PAS akan bekerjasama dengan parti-parti lain, tapi tidak sesekali dengan Umno dan BN," kata presiden parti tersebut Datuk Seri Abdul Hadi Awang dihadapan puluhan ribu hadirin di dalam Stadium Merdeka.
Menurut Abdul Hadi, slepas lebih 50 tahun merdeka, pelbagai masalah membelenggu rakyat dan ramai yang masih merempat.
"Kita mengiktiraf yang termaktub dalam perlembagaan, Umno gagal mempertahankan Islam dan orang Melayu.
"Kekayaan negara dimonopoli oleh sesetengah pemimpin dari sesuatu kaum yang memerintah," katanya.
Persoalannya sekarang, adakah kerana UMNO gagal mempertahankan Islam membuatkan mereka halal untuk digelarkan sebagai kafir?

Adakah kerana UMNO gagal mempertahankan Islam memberikan kebenaran untuk golongan Bukan Islam untuk mempergunakan kalimah Allah?

Adakah kerana UMNO gagal mempertahankan Islam memberikan PAS hak untuk mengugurkan perjuangan untuk melaksanakan Hukum Hudud?

Atau, adakah kerana kekayaan Negara dimonopoli oleh sesetengah pemimpin membuatkan PAS boleh sesuka hati menyokong Kebebasan beragama dikalangan orang Melayu?

Dari persoalan - persoalan sedemikian, jelas membuktikan bahawa PAS hanya layak jadi barua kepada DAPigs dan PKR. Diorang tak layak nak mempersoalkan orang lain.

Pemimpin PAS seperti Hadi Awang hanya layak jadi Pak Angguk Saja pada parti yang melakukan kesilapan dalam pemilihan mereka sendiri.

Pemimpin PAS seperti Hadi Awang hanya layak jadi Pak Angguk Saja kepada orang yang banyak salah laku moral dan jelas - jelas menghalalkan penzinaan.

Jadi, soal diri kita masing - masing. Adakah parti seperti ini yang nak digelarkan sebagai pejuang - pejuang Islam dan layak untuk menggantikan Kerajaan sedia ada? Kalau setakat parti yang jadi pak turut macam ni, baik tak payah!!! Buat mengabihkan masa je!!!
Categories: , , ,

2 ulasan:

  1. Bila Rahim Noor mengata TGNA "bapa Kafir",senyap korang.Seorang blogger pro UMNO kata TGHH "Raja Kafir",tk bersuara lansung korang.Cermin diri tu dulu,baru bercakap.Baca dulu tentang sepuluh (10) prkra yg menggugur kn syahadah,toksah nk bercakap pakai hukum akal je.Hj Hadi bercakap bersandar kn kitab,ko bercakap besandar kn apa?

    BalasPadam
  2. Ulamak lain bercakap pun bersandarkan kitab juga,jangan le bangga dengan ilmu hj aidyyy u!

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping