Ahad, Januari 13, 2013


Hehehe... puas jugak puak - puak Pakatan Haramjadah ni nak mempertahankan 'Anu' mereka yang dah semakin bengkok tu ye. Siap panggil 'Pakar Matematik' lagi.

Berikut didedahkan penjelasan yang dibuat oleh Pakar Matematik tersebut dalam portal Keldai Daily tu. Jadi, korang baca la dulu ye.
KUALA LUMPUR 13 JANUARI: Pakar matematik, Prof Dr Shahrir Md Zain menganggar lebih 700,000 orang menyertai Himpunan Kebangkitan Rakyat di Stadium Merdeka, semalam.
Memetik Penang Insight, bekas profesor Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) itu dilapor membuat anggaran itu di laman facebook beliau.

“Kalau berjalan 20 orang melebar sepanjang satu kilometer (km), jumlahnya 100,000.
“Andaiannya ialah 10,000 kaki sama dengan satu kilometer, seseorang memerlukan dua kaki persegi untuk bergerak dengan selesa.
“Jadi, lebar jalan 40 kaki dan 5,000 orang boleh memanjang jalan. Lalu, 5,000 (orang) darab 20 (orang) ialah 100,000 (orang per kilometer).
“Pertanyaan saya, berapa kilometerkah seluruh orang yang datang HKR. Jawapannya ialah 700,000,” katanya dengan mengambil kira pandangan dari atas pada lingkungan tujuh kilometer.
Ok. Semua dah baca ek? Sekarang Semut nak tanya Pakar Matematik Pakatan Haramjadah tu. Adakah angka 700 ribu tu sekarang boleh dianggap Satu Juta yang baru?

Kalau sebelum ni, puak - puak Pakatan Pembangkang Haramjadah tu dok sibuk kompang satu Malaysia kata diorang mampu mengumpul seramai SATU JUTA PESERTA.

Diulangi, SATU JUTA PESERTA. Diorang bercakap tu pulak dengan nada yang bongkak, riak dan angkuh. Kalau bercakap tu, bumbung dewan pun boleh runtuh.

Tetapi, waima pakar matematik tu kata kehadiran semalam adalah seramai 700ribu sekali pun dan diulang - ulang oleh pencacai Pakatan tu, ianya tetap tak memenuhi sasaran.

Ingat! Diorang nak SEJUTA peserta. Jadi, dari pengiraan yang dibuat oleh 'Pakar Matematik' tu, kehadiran semalam masih ada baki seramai 300ribu.

Pun, angka tu masih jugak tidak mewakili MAJORITI rakyat Malaysia seramai 20juta lebih. Jadi, tak payah la nak berlagak sangat kata diorang tu mewakili rakyat. Kalau dah GAGAL tu, GAGAL la jugak!!! Terima je la HAKIKAT!!!
Categories: , , ,

7 ulasan:

  1. Prof kira hobbits

    comfortable walking distance upfront = 3 feet (minimum)
    walking width = 2ft ( assume shoulder to shoulder )
    Space required : 3ft x 2ft = 6 sqft hence can never be 2sqft!!

    Now
    1km = 3280.8399 feet
    Divide 3ft row spacing along 1 km or 3280.8399ft
    You get 1094 rows
    Multiply by 20 person , you get 21,880 peeps, not 100,000, hobbits maybe..

    1km = 21,880 pax
    45km = 1,000,000 pax

    BalasPadam
  2. Prof matematik yang tak tahu nak tukar 1km ke kaki, 1km = 3,281 kaki bukan 10,000 kaki, macam mana boleh jadi professor saya pun tak tahu, patut lah ramai student keciciran dan terus jadi penentang kerajaan

    BalasPadam
  3. MUNGKIN dia pakar matematik, but he's just a PEN PUSHER(maaf, aku geram kalau orang macam pandai, dianggap pandai dan cakap pandai).Bila dia menggunakan ruang 2sq ft(2 ka persegi - 2'x1' atau +/- 17" x 17"), bermakna ANDAIAN Prof ni ialah:
    a. berJALAN ANAK dalam KEADAAN BERKAWAD
    b. perserta semuanya BERTUBUH KECIL, e.g. kanak2 14 tahun.
    c. Tak bawa barang2...? Beg...dsb..?
    Tengok badan Prof tu, suruh dia masuk dlm area 2sq ft; suruh dia bergerak beramai2;
    - semua orang kena sendengkan badan dan jalan KAWAD KETAM
    - haa...dia akan sesak nafas. INGAT, kena jalan at least 7km.
    ADA SELESA KA Prof?(Ada nampak gambar orang tumbang tak, Prof? Belum kena kawad lagi tu..)

    Meh...orang SPM kira...utk berjalan sejauh tu, selesa, bawa beg dsb...ada sedikit 'private space'...but still bergerak IN RYTHM(supaya kurang pijak kaki orang lain),setiap perserta memerlukan sekurang2nya 7.5sq ft.(3'x2.5' atau +/- 2.73'x2.73'). Dengan itu:
    a. Jalan 40' x 1km boleh memuatkan 16 orang x 1093.6 orang = 17497.6 orang.
    b. Jadi untuk 7 km, ada 122483.2 orang
    c. Bagi ERR +\- 15% untuk kaw. lompong, orang saiz kecil, atau ada kaw. padat...= +/- 18732.48 orang.
    d. Jadi SECARA KASARNYA, ada diantara 104110.7 hingga 140855.7 orang yang bergerak di atas jalan tsb.
    e. SANTAI kalu...kurang 104k orang. Nak lebih 140k.... kena RAPTAI dulu kot...
    Bukannya salah Prof, bukan bidang dia. Ini bidang ERGONOMICS. Waullahua'lam.

    EVLee , mosazah61@gmail.com

    BalasPadam
  4. dia mgkn pakar matematik tapi bukan pakar statistik dan pemetaan.

    'seseorang memerlukan dua kaki persegi untuk bergerak dengan selesa...'
    'SESORG CUMA PERLUKAN 2KAKI PERSEGI UTK BGERAK SELESA?????!!!'

    GILA APA...?

    para pencacai memg akan terima bulat2 knyataan org sedemikian krn sgt memihak kpd mrk apatah lagi yg ada status dr.
    tp org yg atas pagar dan tidak berparti serta rakyat yg sentiasa berfikir, pasti ambil sedikit masa utk mengkaji dan memikirknnya.

    tahukah anda luas 2kaki persegi itu?
    maksudnya 2kaki x 1kaki. bukannya 2kaki x 2kaki kerana 2kaki x 2kaki=4kaki persegi.


    aku yg kategori kurus dgn berat 50kg, lebar bahu kira2 1.5kaki apabila membuat satu langkah biasa, jarak tumit kaki belakang ke hujung jari kaki depan kira2 2kaki. maka 1.5kaki x 2kaki=3 kaki persegi. mustahil juga para peserta, tepat dihujung kaki depan dia terus bersentuhan dgn tumit kaki belakang org di depannya? tentu tidak kan. jadi di mana logiknya 2kaki persegi utk BERGERAK SELESA? bukan shj tidak selesa, tapi bergesel antara satu sama lain. lainlah la kalau suasana spt org tawaf di kaabah, ada logik kalau satu org perlukan 2kaki persegi utk bergerak. tapi suasana para pendemo Shamsidar jauh beza banding org tawaf di mekah yg mendekatkan diri kepada ALLAH yg Esa (bukan Allah yg hendak ditigakan seperti yg diredhai pas)

    cuba pula bayangkan, kalau nak bergerak dlm sbuah kotak yg luasnya kira2 2x4kaki=8kaki persegi, selesa tak?...aku tak pernah masuk kbox tp dari luas kbox kira2 2x4=8kaki persegi. kalau anda masuk dalam kbox, adakah anda selesa bergerak di dalamnya? tentu tidak kan? itu 8kaki persegi, kalau yg setakat 2kaki persegi spt kata dr tu,,,memmang org yg taksub tahap BABI dan mati otak shj akan percaya cakap dr tu..ingatlah org yg sering membohongi kita bukanlah org yg bodoh, tp org yg pandai dan bijak memperbodohkan kita...jadi janganlah jadi org yg senang diperbdohkan oleh org yg pandai menipu dgn SENTIASALAH BERFIRKIR DAN ANALSIS APA JUA yg diterima baik dari org yg kita suka atau yg tidak kita suka....

    -wau

    BalasPadam

  5. SAMA JER kalau dah pembangkang;

    mula kira undi 3++
    lepas 3 minggu beranak jadi 8++

    punya bangsat perangai, ini dikira termasuk bulu kote lah agaknya.

    BalasPadam
  6. hahaha...bodol tul kau ni...ramai la tu nak banding dekat semnenyih tu

    BalasPadam
  7. Bila semua lembu-lembu yang berjalan berkilometer itu diarah masuk kandang Merdeka termasuklah bapak Mak lembu berapa pulak jumlahnya Prof. Kangkung.

    Prof ni agaknya naik pangkat sebab kroni Anwar. Ilmu Hisab gagal Ilmu Hisap Cemerlang.

    Bravo!...

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping