Sabtu, Januari 26, 2013


Huh! Dah masuk hari ke-6 sejak YAB Perdana Menteri umum bahawa Kerajaan Pusat nak bina Lebuh Raya Kuala Krai ke Kota Bharu.

Tapi, nampak gayanya Si Husam tu terus jugak enggan menjawab soalan yang dibangkitkan oleh rakyat. Kenapa dia berat sangat nak dedahkan perkara tersebut?

Bukan ke selama hari ini, puak - puak Pakatan Pembangkang tu kata yang Rejim pimpinan mereka ni semuanya melaksanakan tugas secara telus?

Jadi, kenapa tak dijelaskan sahaja berapa banyak duit yang dah dikutip dari rakyat untuk membina lebuh Raya tu? Kenapa tak bagitau siapa yang audit duit tu semua?

Kerajaan Pusat dah tentu - tentu akan tunaikan janji yang telah dibuat. Maka, Si Husam ni perlu jelaskan kepada rakyat. Apa yang dia nak buat dengan duit yang dikutip sebelum ini?

Soalan ini dibangkitkan bukan untuk tujuan lain. Rakyat takut duit tu akan diselewengkan oleh pihak tertentu. Nanti jadi pulak macam tabung memali. Duit tak nampak bayang, tabung pun hilang entah ke mana!!!
Husam merupakan penderhaka secara nyata bila mana tidak menghormati usaha Perdana Menteri menubuhkan Jawatankuasa Khas yang telah mendapat Perkenan Baginda Sultan Kelantan sendiri dalam Isu Tuntutan Royalti.

Ini jelas bila semalam Husam memfailkan permohonan injunksi interlokutori bagi menghalang Petronas membayar Royalti minyak kpd kerajaan Malaysia.Ini jelas melambangkan usaha jahat dan hanya kerana ingin menimbulkan kebencian rakyat Kelantan kepada kerajaan pusat. 
Rakyat harus berterima kasih kpd Dato Mustapa Mohamed sebagai Pengerusi Perhubungan dan Dato Dr Awang Adek Timbalan nya yang berjaya berunding dan meyakinkan Perdana Menteri Najib bahawa satu jawatankuasa Khas perlu di wujudkan untuk menyelesaikan kemelut Tuntutan Royalti Kelantan ini agar ianya dibuat dalam satu badan yang tidak ada kepentingan melainkan hanya memikirkan satu keputusan yang tidak akan menimbulkan sebarang salah tafsir mengikut perundangan.

Dalam pada itu juga Jawatankuasa Khas ini sudah mendapat Perkenan YAM Sultan Muhammad V dan juga telah Di Perkenan seorang wakil mewakili Negeri Kelantan.

Apa lagi yg Rakyat Kelantan inginkan...Kekadang Baginda Sultan tidak perlu Bertitah tetapi harus di ingat bila Perkenan Tuanku Al Sultan itu juga harus di hormati dan di junjung. Adakah sekarang Husam cuba mengajar Rakyat Kelantan ilmu baru yaitu untuk menderhaka kepada Sultan seperti mana beliau sndiri lakukan sekarang..

Saya yakin Rakyat yang berilmu & cerdik akan menilai "Ilmu Derhaka" kepada Sultan ini tidak akan dapat Husam teruskan kerana "Ilmu Derhaka" kepada Sultan ini merupakan ilmu ajaran DAP kepada Husam dan Rakyat Kelantan menolak sekeras2 nya perderhakaan kepada Sultan.

Rakyat harus bangkit untuk mendesak Husam menarik balik Injunksi nya untuk menghormati Jawatankuasa Khas yang telah di Perkenan sendiri oleh Kebawah Duli Al Kelantan Sultan Muhammad V. - seterusnya...
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping