Ahad, Jun 30, 2013


Korang bayangkan jika perkara ini berlaku kepada Si Ostad Mekdi pujaan ramai tu. Dah tentu ramai yang akan menghamburkan maki hamun terhadap Rejim DAPigs Penang.

Mana - mana yang taksub dengan Ostad Mekdi tu dah tentu - tentu tak puas hati. Bagi mereka ianya satu dosa besar kerana menghalang Ostad Mekdi tu berceramah.

Nampak sangat la mereka ni dah lari dari ajaran sebenar yang nak disampaikan oleh Ostad Mekdi tu. Diorang ni bukannya datang nak dengar ceramah.

Tapi diorang ni datang sekadar nak berhibur dan nak berbangga - bangga dengan Ostad Mekdi tu sahaja. Apa yang disampaikan oleh Ostad Mekdi tu diorang bukan dengar.

Jadi, sebab itulah bila orang lain yang kena, diorang ni buat tak tau je. Diorang boleh tutup mata dan berdiam diri. Sebab bukan penyampaian tu yang penting bagi diorang. Tapi mengidolakan orang tu yang diorang anggap dapat pahala!!!
Penceramah bebas, Mohd. Kazim Elias atau lebih dikenali sebagai Ustaz Kazim mendedahkan ada pemimpin politik di beberapa negeri cuba menyekat program ceramahnya dengan mengeluarkan arahan supaya ia dibatalkan. 
Lebih menyedihkan dakwanya, arahan tersebut datang daripada pemimpin politik beragama Islam dengan alasan, ia boleh menggugat kedudukan kerajaan negeri. 
Dalam kes terbaharu dakwanya lagi, program ceramah perdana yang dijadualkan berlangsung di satu lokasi di sini pada 5 Julai ini telah diarahkan supaya dibatalkan atas arahan seorang Exco kerajaan negeri. 
“Saya hairan, program ini telah dirancang sejak tiga bulan lalu. Secara tiba-tiba penganjur beritahu, mereka diarahkan supaya dibatalkan pada saat-saat akhir kerana saya merupakan salah seorang penceramah pada program tersebut. 
“Apa yang menyedihkan, arahan tersebut pula datang dari seorang Exco beragama Islam, sepatutnya dia menyokong dan memberi galakan supaya program keagamaan seperti itu diperbanyakkan,” katanya. 
Beliau berkata demikian ketika ditemui pemberita selepas merasmikan Pusat Pengajian Darul Wehdah di Kampung Kubang Ulu, di Bukit Mertajam semalam.
Categories: , , ,

3 ulasan:

  1. Dato Malik itik napi, orang munafiq mcam tu lah. Dia arah kata dia tak arah.....

    BalasPadam
  2. ITU BARU SATU NEGERI DI BAWAH KUASA DAPIGS KALAU SATU MALAYSIA MACAM MANA AGAKNYA....

    BalasPadam
    Balasan
    1. hancurrrr melayu... pemimpin atas buruk sifat.. yg bawah taksub membabi buta

      Padam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping