Jumaat, Julai 12, 2013


Mungkin ini satu dugaan bagi Pesuruhjaya PAS di lima buah Negeri yang dimaksudkan oleh DAPigs. Sekarang kita nak dengar apa pandangan dari mereka.

Jika mereka bagi alasan, ini semua ketetapan pihak Kerajaan, membuktikan bahawa mereka sendiri tak de pendirian mengenai isu tersebut.

Jangan pulak ada orang yang kata, isu itu tak perlu dipersoalkan kepada PAS sebab PAS tidak mempunyai bidang kuasa untuk menentukannya.

Sepatutnya, PAS sebagai sebuah parti yang KONONnya memperjuangkan Islam perlu terlebih dahulu tampil dan memberikan respon terhadap perkara ini.

Memetik kata - kata seorang ADUN PAS di Pahang, PAS perlu bertindak Pro Aktif bagi menegakkan Islam dan juga menjaga kesuciannya.

Selama hari ini, PAS jugak yang tuduh UMNO ni tak Islamik, UMNO meminggirkan Islam dan sebagainya. Yang diorang pulak macam mana? 

Takkan diorang nak duduk diam dan berpeluk tubuh je bila dicabar macam ni? Atau adakah mereka akan tetap menghalalkan penghinaan DAPigs ni terhadap Islam?

Kalau PAS setakat mampu nak bersuara atas pentas dan memaki hamun kata orang lain tak Islamik apa gunanya? Tak mendatangkan faedah lansung!!! Bila berdepan dengan DAPigs, masing - masing kecut telur belaka!!!
Ahli Parlimen Taiping, Nga Kor Ming (gambar) mendesak lima negeri meminda Enakmen Pentadbiran Agama Islam yang masih memberi kuasa kepada seorang daripada penjaga untuk menentukan agama anak bawah umur.

"Keputusan itu dikatakan seiring dengan prinsip perlembagaan tapi tidak wajar dilupakan rang undang-undang yang masih ada dalam enakmen negeri.

"Undang-undang tidak adil itu masih igunakan di lima negeri," katanya pada sidang akhbar di lobi Parlimen, hari ini.

Nga berkata, lima negeri yang memberi kebenaran kepada salah seorang penjaga menentukan agama anak bawah umur ialah Negeri Sembilan, Kedah, Perak, Melaka dan Sarawak.

"Saya dengan rendah diri menggesa lima negeri itu mengambil langkah sewajarnya untuk meminda enakmen berkenaan demi kepentingan orang ramai dan keharmonian dalam negara," katanya.
Categories: , , ,

3 ulasan:

  1. PAS mana ada telur ?
    Dah bagi anjing DAPigs makan...

    BalasPadam
  2. Macam mana perkara seperti ini boleh terjadi? Bukankah orang Islam itu majoriti di Negeri2 Tanah Melayu ini? Jadi, bagaimana orang kafir harbi dan zimmi ini boleh bersuara mempersolakan urusan feqah perundangan Islam?

    Buih2 dilautan sahajakah orang Islam di Negeri2 Tanah Melayu ini?

    Najib cakap pasal maqasid al shariah. PAS majoritinya adalah tok2 guru belaka. Apa kata kamu semua hai ketua2 dan pemimpin2 orang Islam?

    BalasPadam
  3. aikkk cina kui ni.. lu sape nak sentuh negeri BN... lu olang cina plan belakang nak wujud negeri kristian negara kristian tak sedar diri.. biadap cina.. pas mana pas mana.. dimulut aje la hang semua.. jual agama jual kalimah Allah.. nak menang di dunia aje...

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping