Selasa, Oktober 01, 2013


Ini la jenis pemimpin yang suka berbangga dengan diri sendiri. Macam mana orang PAS boleh angkat dia ni jadi Khalifah, SH pun tak tau la.

Kot kalau nak bagi bantuan tu, biar la ikhlas. Ini tidak. Ada jugak udang disebalik batu. Ada juga agenda dia yang tersembunyi. Semuanya ada muslihat belaka.

Sebab tu la orang macam Si Biawak Guan Eng ni tak dapat merasa nak pijak kaki ke Putrajaya. Alasannya mudah. Sebab dia ni suka riak.

Orang yang riak dan takabur macam Si Biawak Guan Eng ni memang takkan dapat apa yang dia mintak. Jadi, sampai ke sudah la dia tetap berada dikedudukan dia sekarang ni.

Dalam laporan yang disiarkan melalui Haprak Daily semalam, Si Guan Eng ni dengan Sombong, Angkuh dan Riaknya berbangga dengan bantuan yang dia bagi pada ADUN.


Niat dia bagi bantuan tu bukannya nak membantu ADUN Pembangkang atau pun nak membantu rakyat. Jauh sekali nak mewujudkan Perdamaian Nasional bak kata dia tu.

Tapi hakikatnya adalah untuk dia berbangga - bangga dengan apa yang dia dah buat. Untuk dia menunjuk - nunjuk kepada orang ramai. Itu je niat dia.

Kalau orang lain, nak membantu rakyat atau pun ADUN ni tak payah beria - ia nak tunjuk kat orang lain. Sendiri tau sudah la. Nak kecoh - kecoh apa pasal.

Ni SH nak bagi tau kat Guan Eng tu. Pengerusi DAPigs Pahang, ADUN Tanah Rata Si Leong Ngah Ngah tu sakit kanser hidung, siapa yang bantu tanggung kos kimoterapi dia?

Orang DAPigs ada nak bagi dia bantuan ke? Ada dikalangan pemimpin atasan DAPigs nak bagi dia duit untuk buat rawatan kimoterapi tu? Jangan harap la!!!

Kot kalau orang nak membanggakan diri dengan apa yang dia dah buat, dah lama dah orang tu boleh buat. Tapi disebabkan niat tu ikhlas, orang tak nak cerita banyak.

Bukan macam Si Biawak Guan Eng tu. Baru bagi peruntukan sikit kat ADUN Pembangkang, dah mula nak berlagak tak tentu arah. Sesak sangat dah gamaknya.

Hakikatnya, buat apa nak diberi peruntukan tambahan kepada ADUN Pembangkang sekiranya Kerajaan Negeri boleh bantu membangunkan kawasan Pembangkang tu sendiri?

Sebagai contoh, di Triang, kawasan lama Si Leong Ngah Ngah tu cukup pesat membangun. Takde pulak Si Leong Ngah Ngah tu mintak peruntukan tambahan.

Jadi kesimpulannya, tak payah la Si Guan Eng ni nak sibuk dengan urusan orang lain. Jaga kawasan dia sendiri sudah la. Kalau nak bagi bantuan tu untuk menunjuk - nunjuk kat orang lain, baik tak payah bagi!!! Buat mengabihkan masa je!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping