Khamis, November 14, 2013


Mintak tolong sangat la kepada pembaca blog atau pengikut - pengikut dalam laman twitter SH supaya jangan retweet artikel ni kepada Si Khalid Gereja tu.

Bukan apa. SH takut nanti Si Khalid Gereja ni pergi serbu istana Selangor mintak penjelasan dari KDYMM Tuanku Sultan Selangor pulak. Kecoh pulak jadinya nanti.

Kalau dulu, masa kita bangkitkan isu berkaitan dengan penggunaan kalimah Allah ni, Si Khalid Gereja tu mintak dengan kita dalil berhubung perkara tersebut.

Puas dia cuba membela puak - puak Evangalist tu dengan menyatakan bahawa dalam Al - Qur'an dan Sunnah tak de sebut pun pasal perkara tersebut.

Kata Khalid, Islam tak pernah melarang orang Bukan Islam menggunakan kalimah Allah didalam Bible atau pun sebarang bahan cetak milik agama lain.

Alasan yang dia bagi pun tidak berlandaskan kepada sebarang bukti, nas atau pun dalil yang sah. Tapi, dia masih ada hati nak mintak dalil dengan kita. 

Kan nampak sangat tak masuk akal benda yang dia mintak tu? Dengan kita dia mintak bukti. Tapi kalau dia bercakap, tak de bukti tak pe pulak? Dasar Penipu betul!!!

Jadi sekarang, kita nak tau la. Berani tak Si Khalid Gereja tu mintak penjelasan yang sama dari KDYMM Tuanku Sultan Selangor benda yang sama dia mintak dengan kita dulu? Kalau setakat bercakap je baik tak payah!!! Buat mengabihkan masa je!!!
SHAH ALAM: Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah bertitah penggunaan kalimah Allah dalam Bible dan juga penerbitannya dalam akhbar mingguan The Herald versi Bahasa Melayu, perlu dihentikan serta merta.

Baginda bertitah, ia bertujuan mengelakkan kekeliruan dalam kalangan umat Islam di negeri itu khususnya, dengan penggunaan kalimah Allah oleh penganut agama lain.

"Ini kerana kalimah Allah bagi umat Islam adalah merujuk kepada Tuhan Yang Satu seperti yang terdapat di dalam Surah Al-Ikhlas.

"Semua rakyat di Selangor khasnya perlu menghormati dan mematuhi keputusan yang dibuat oleh Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Kebangsaan, Jawatankuasa Fatwa Negeri Selangor, undang-undang serta keputusan secara sebulat suara oleh Mahkamah Rayuan pada 14 Oktober lalu," katanya di sini hari ini.

Baginda juga menasihatkan mana-mana pihak tidak mengambil kesempatan menjadikan isu kalimah Allah sebagai agenda politik mereka kerana kalimah Allah ialah satu kalimah suci dan membabitkan akidah umat Islam.
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping