Jumaat, November 01, 2013


Apalah malangnya nasib Si Mahfuz Bean ni ye. Makin hari makin nampak sangat keBODOHan dia didepan khalayak ramai. Tak sempat dah nak berselindung.

Nak pulak bila saat - saat akhir macam ni. Makin menjadi - jadi pulak keBODOHan dia tu. Nampak sangat la yang dia tak de isu yang nak dibangkitkan.

Kalau tadi, diorang pertikaikan pasal gambar calon BN pakai kopiah terpampang dalam papan iklan dan banner ditepi jalan. Kali ni, gambar Mahfuz pulak yang dipertikaikan.

Mahfuz kata, dengan adanya dua banting yang berbeza, ianya hanya akan mengelirukan pengundi yang akan mengundi di Sungai Limau nanti.
“Saya nak SPR beri penjelasan siapakah yang bertanding, adakah Mukhriz ataupun Dr Ahmad Sohami Lazim?

“Apakah untuk mendapatkan populariti kononnya seolah-olah Mukhriz lebih popular berbanding calon BN yang tidak popular. Jadi, untuk menawan hati dan pemikiran pengundi-pengundi, maka digunakan gambar Mukhriz seolah-olah calon yang bertanding di Dun Sungai Limau adalah Mukhriz,” katanya.
Huh! Itu pun dia nak keliru jugak ke? Apa, Si Mahfuz Bean tu ingat penduduk Sungai Limau ni Bodoh sangat macam dia sampai tak dapat nak bezakan antara calon dan Menteri Besar.

Hakikatnya memang itulah gambaran yang nak diberikan oleh Si Mahfuz Bean ni sebenarnya. Itu tujuan dia mempertikaikan benda yang bangang macam ni.

Kot benda remeh macam tu pun dia nak jadikan bahan modal untuk berpolitik, nampak sangat la Si Mahfuz Bean tu memang ketandusan idea.

Mungkin Si Mahfuz Bean tu tak dengar ucapan Mukhriz malam semalam di Permatang Buluh kot. Mukhriz dah offer diri dia untuk jadi ADUN Angkat di DUN Sungai Limau.
"Maka itu satu perbezaan yang begitu ketara sekali dan tidaklah bersifat kekal, oleh kerana itu saya cadangkan kalau diberikan mandat ini kepada BN, barulah akan ada seorang Adun yang juga daripada parti memerintah dan saya sendiri melantik diri saya sebagai Adun angkat...maka itu paling terdekat kepada mengekalkan keadaan yang terdahulu," katanya.
Jadi, memang patut sangat la dia letak gambar dia dalam banting tu. Yang Si Mahfuz Bean tu nak angin tak tentu arah pasal apa!!! Kot ye pun dengki, jangan la tunjuk sangat keBODOHan diri tu pada orang ramai!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. Tanya dia kenapa ada banner pas tunjukkan gambar mukhriz ... mula jaja azizan ... komdian jaja mukhriz

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping