Jumaat, November 01, 2013


Masa mula - mula sampai ke kawasan DUN Sungai Limau nhari tu, SH nak jugak jadikan benda ni sebagai satu isu. Tapi rasanya tak berbaloi nak dijadikan bahan artikel.

Jadi SH tak de la nak memperbesarkan sangat isu tu. Bab ni, apa la sangat yang nak dibanggakan. Jadi dia jangan berbogel sudah la. Tu je yang SH fikirkan.

Tapi bila baca artikel dalam Haprak Daily tu, nampak sangat diorang ni memang dah ketandusan isu sampaikan isu calon BN pakai kopiah pun diorang nak pertikai.

Menurut laporan tersebut, calon BN tu ternyata memakai kopiah putih tu untuk memancing undi dikalangan penduduk di kawasan Sungai Limau ni.

Kononnya kata mereka, kopiah putih ni sudah sinonim dengan imej serta pemakaian yang menjadi amalan dikalangan ahli - ahli PAS tu selama hari ini.

Mereka menjadikan pertikaian tersebut hanya semata - mata kerana sepanduk dan papan iklan yang dipasang disekitar kawasan DUN Sungai Limau ni.

Pergh!!! Itu pun boleh jadi bahan berita dan artikel dalam Haprak Daily tu ke? Memang nampak sangat yang diorang ni dah ketandusan idea nak dijaja kepada pengundi.

Sampaikan isu gambar dalam papan iklan dan sepanduk tu pun diorang nak buat cerita. Nak 'coverline' pasal isu gambar palsu diorang menipu rakyat Sungai Limau tu la gamaknya.

Memandangkan puak - puak Parti Angguk Saja tu dah mempertikaikan pasal isu berkenaan, maka SH pun nak tanya jugak la kepada puak - puak PAS tu.

Contoh 'flyer' yang diedarkan kepada pengundi Sungai Limau
Ini gambar calon diorang ni dok sibuk pakai songkok ni menda kejadahnya? Adakah itu melambangkan dia seorang ahli PAS yang sejati atau sebaliknya?

Hampir ke semua banner, banting yang dipasang dan flyers yang diedarkan calon PAS tu mempamerkan gambar dia memakai songkok hitam. PAS sangat ke dia tu?

Kot kalau isu bab pemakaian ni pun puak - puak Haprak Daily tu nak jadikan sebagai satu isu, agak - agak la weh!!! Bawak - bawak la cermin diri tu dulu sebelum nak bercerita pasal orang lain!!! Jangan la jadi buat sangat!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. Tanye la mamposss bean omaq pulak, nape selalu pakai songkok je. Tak pernah tengok mamposss bean tu pakai ketayap pun, mamposss bean orang UMNO ke? atau nak patenkan songkok hak milik mutlak orang PAS juga?

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping