Ahad, Disember 29, 2013


Inilah hasilnya bila puak - puak Pakatan Haramjadah tu mendoktrinkan minda pengikut - pengikut diorang sampai tahap diorang ingat diorang ni bebas dari undang - undang.

Dah kantoi terang - terangan pun diorang masih lagi tak nak mengaku bersalah? Dah buat salah pun diorang masih jugak nak melepaskan diri dengan memberi alasan?

Kan nampak sangat sebijik dengan doktrin puak - puak Pakatan Haramjadah tu. Diorang pun sama jugak lebih kurang dengan anak - anak Cinabeng ni. Buat salah tapi tak nak mengaku.

Padahal yang buat diorang sendiri. Bukti semua dah ada pun diorang masih jugak tak nak mengaku. Pun masih jugak banyak alasan yang diorang berikan semata - mata untuk melepaskan diri.

Sebagai contoh macam Si Tian Chuak tu. Dah terang - terang dah dia sebut dalam kenyataan media dia kononnya isu pencerobohan Lahad Datu tu sandiwara UMNO.

Tapi, bila isu tu dibawak ke mahkamah, pandai pulak dia nak mengelakkan diri. Pandai pulak dia mengaku tak bersalah. Lepas tu cari jalan nak menolak kes tersebut dari dibicarakan.

Maka, tak salah kalau kita katakan bahawa ini semua adalah hasil didikan songsang dari puak - puak Pakatan Haramjadah tu sendiri secara tidak lansung. Itu pasal la orang pesan. Kalau nak buat satu - satu benda tu, biar guna Kepala Otak. Jangan guna Kepala Lutut!!!
KUANTAN - Tiga lelaki termasuk seorang juvana berusia 16 tahun dihadapkan ke Mahkamah Majistret semalam atas kesalahan merosakkan kenderaan peronda polis Rabu lalu di Teluk Chempedak.

Bagaimanapun, dua lelaki terbabit, Lian Siak Kong, 23, dan Lim Chee Seng, 20 mengaku tidak bersalah manakala juvana berkenaan membuat pengakuan bersalah selepas pertuduhan dibacakan.

Mereka didakwa melakukan kesalahan itu dengan niat bersama melakukan khianat dengan sengaja dan membaling tin ‘snow spray’ dan menendang kereta peronda berkenaan .

Akibat perbuatan tidak bermoral itu, mereka turut mengakibatkan kerugian sebanyak RM25 ke atas laluan hadapan sebuah kiosk makanan segera di pusat peranginan Kuantan itu pada 25 Disember, jam 12.30 tengah malam.

Mereka didakwa mengikut Seksyen 457 Kanun Keseksaan dan jika sabit kesalahan boleh dijatuhkan hukuman penjara dua tahun atau denda atau kedua-duanya sekali.
Categories:

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping