Sabtu, Disember 28, 2013


Macam ni baru betul - betul kita boleh respek. Tokoh Koprat tu berani kerana dia merasakan diri dia berada dikalangan orang Benar. Sebab itu dia pulangkan pingat.

Berbeza sangat dengan sesetengah pihak dikalangan puak - puak Pakatan Haramjadah tu. Ada je gelaran, tapi suka memalukan diri sendiri tak tentu arah. Suka buat kerja yang bukan - bukan.

Tengok macam Si Ketua Penipu tu. Tak sudah - sudah dia memalukan diri dia sendiri dengan perilaku yang tak serupa seorang muslim tu. Buat malu je ada gelaran pun.

Tak cukup dengan itu, dia jugak sering kali memalukan Negara dengan memburuk - burukkan nama baik Malaysia di luar. Macam - macam tuduhan dia buat tanpa merujuk kepada keadaan sebenar.

Bila didesak supaya dia pulangkan semula semua darjah kebesaran dan pingat yang dia dah terima sebelum ini, banyak pulak alasan yang dia berikan.

Tapi, bila diatas pentas, berceramah depan semua Pencacai - Pencacai, dia jugak yang mendabik dada kata KONONnya dia memperjuangkan rakyat tanpa mementingkan nama.

Jadi, apa susah sangat kalau dia nak pulangkan pingat dan darjah kebesaran yang dia dah terima selama hari ini? Kalau setakat bercakap je, baik tak payah!!! Buat mengabihkan masa je!!! Tak mendatangkan faedah lansung!!!
KUALA LUMPUR: Tokoh korporat Tan Sri Muhammad Ali Hashim memaklumkan beliau telahpun mengembalikan kesemua tiga darjah kebesaran negeri Johor pada Jumaat kepada Jumaah Majlis Diraja Johor.

Tindakan itu diambil berikutan kenyataan Setiausaha Jumaah Majlis Diraja Johor Datuk Abdul Rahim Ramli pada 5 Dis lepas berhubung artikel tulisan beliau dalam sebuah akhbar tempatan yang disiar pada 2 Dis lepas, kata Presiden Dewan Perdagangan Islam Malaysia itu dalam satu kenyataan di sini hari ini. Darjah kebesaran yang dikembalikan ialah Darjah Datuk Seri Paduka Mahkota Johor (SPMJ) yang diterima pada 8 April 1996 dan Darjah Datuk Paduka Mahkota Johor (DPMJ) yang diterima pada 8 April 1984, kedua-duanya membawa gelaran 'Datuk', serta Darjah Setia Mahkota Johor (SMJ).

Muhammad Ali berkata beliau menulis surat kepada Abdul Rahim pada 18 Dis lepas untuk memberi penjelasan berhubung artikel tulisan beliau bertajuk 'Menuntut hak, menebus masa silam,' yang didakwa Abdul Rahim dikhuatiri boleh menimbulkan persepsi negatif terhadap institusi diraja negeri ini.

"(Saya) juga dengan tegas menolak dakwaan atau tanggapan bahawa sajak (tulisan anak bongsunya, Allahyarham Khaled yang meninggal dunia pada 23 Nov lepas yang disertakan bersama artikelnya itu) mengandungi apa-apa motif seperti yang digambarkan," katanya.
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping