Jumaat, Februari 28, 2014


Wah!!! Pilihan Raya Kecil lagi la kita nampak gayanya. Lepas ni, ke Batu Burok la kita ramai - ramai. Tahun ni mewah betul dengan Pilihan Raya Kecil ni rupanya ye. Satu persatu kes meletup di mahkamah.

Jika sebelum ni, Si Karpal Whilchar tu kena bayar saman sebab cuba menghasut dan menghina DYMM Tuanku Sultan Perak. Tapi, nasib baik kes tu masih lagi dalam rayuan.

Kemudian kita dengar pulak cerita pasal Si Hadi Awang tu diperintahkan untuk membayar RM 2juta sebab buat fitnah terhadap calon PKR sewaktu Pilihan Raya Umum yang lalu.

Kalau sangkut jugak kes tu, maka kedudukan Si Hadi Awang tu sendiri pun bakal goyang. Kemungkinan dia tersingkir dari menjadi Ahli Parlimen pun cukup besar. Mujur dia buat permohonan untuk ketepikan kes tu.

Sekarang kita dengar pulak kes ADUN Batu Buruk yang kena saman dengan Menteri Besar Terengganu berhubung dakwaan Bantuan Sekolah yang bernilai sebanyak RM 30juta.

Artikel tu dikeluarkan dalam lidah rasmi PAS, Haprak Daily yang memang terkenal dengan artikel - artikel yang dipetik dari sumber yang tak sah. Memang patut sangat la diorang pun kena saman jugak.

Tinggal lagi, Haprak Daily tu kalau kena saman, ianya tak menjejaskan apa - apa. Diorang masih jugak boleh teruskan usaha memburuk - burukkan Kerajaan Barisan Nasional.

Sebaliknya, ADUN Batu Buruk tu la yang sesak. Dah la dia kena cari RM 20ribu untuk selesaikan saman dia dengan MB Terengganu. Jawatan dia sebagai ADUN pun turut terjejas.

Silap hari bulan, dia pun boleh gugur dari menjadi ADUN dan terpaksa merempat semula. Tapi, apa nak heran ye tak. Dah memang itu kebiasaan puak - puak Pakatan Haramjadah ni. Kalau tak buat fitnah, macam mana diorang nak menang dalam Pilihan Raya!!! Itu je cara diorang boleh dapat sokongan pun!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. Sememangnya kita kearah negara maju. Segala pertikaian diselesaikan dimahkamah. Satu petanda yg baik. Cakap tanpa asas dan bukti yg kukuh sememangnya bukan cara Islam.

    BalasPadam
  2. Aku sarankan kerajaan buka mahkamah khas untuk handle kes-kes saman fitnah memfitnah ini sebab budaya bohong fitnah ni terlampau bermaharajalela dinegara ini. Hak asasi manusia mesti dilindungi dari kecelaruan minda, brainwashing dan kecanduan otak.

    Dah tak tahan sangat aku dibuatnya hingga sekarang aku pun konfius dan teransang bila tengok bontot.....boleh ke tak boleh?

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping