Khamis, Februari 20, 2014


(Gambar Hiasan) Inilah masalahnya kalau terlalu percaya sangat pada orang lain. Penyudahnya, yang susah diri sendiri jugak. Dah banyak kali dah orang bagi peringatan. Tapi ada jugak yang lalai.

Maka tak heran la kes yang menimpa akak kita ni boleh berlaku. Dalam dunia hari ni, macam - macam benda yang kita tak dapat nak duga. Jadi, kita sendiri perlu berhati - hati.

Jangan pulak jadi macam puak - puak Pakatan Haramjadah tu. Kalau la isu ni berlaku pada diorang, tak de alasan lain la yang akan diorang keluarkan. Dah tentu - tentu diorang akan tuduh ianya bermotifkan Politik.

Orang yang pertama diorang akan tuduh ialah orang UMNO. Itu je alasan yang diorang akan berikan semata - mata untuk memburukkan UMNO. Walhal, tak de bukti pun diorang nak buat tuduhan tu.

Sebagai contoh kes Ahli Parlimen Bayan Baru yang mana kereta dia kena curi baru - baru ni. Biar pun dia parking kereta tu dekat dengan Balai Polis, pun boleh kena curi jugak kereta tu.

Nampak sangat la dia cuba nak menuduh kononnya Polis ni tak buat kerja. Kereta parking dekat dengan balai pun boleh kena curi. Kiranya dia anggap pihak Polis ni tak boleh diharap sangat la kononnya.

Tu pasal la dia mengeluh dan menganggap yang semua kejadian tu bermotifkan Politik belaka. Jelas itu menunjukkan yang Ahli Parlimen Bayan Baru tu jenis manusia yang tak sedar diri.

Musibah menimpa diri dia pun nak disalahkan Politik. Pun dia masih cuba jugak nak tuduh orang lain punya angkara. Dia tak sedar tu semua ada hikmah buat diri dia sendiri supaya dia lebih berhati - hati. 

Kalau asyik nak salahkan orang je kerjanya, memang tak ke mana la!!! Tu pasal la musibah tu asyik menimpa diri dia je. Sebab yang buat salah tu pun bukan salah orang lain. Dia sendiri jugak yang cuai. Jadi jangan la dia nak salahkan orang tak tentu arah pulak!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. Kasihan dia..
    fikiran negatif..hehehhehe
    Ahli Parlimen Bayan Baru tu janda ker...heheheh

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dia tak Janda... tapi meroyan mengalahkan Janda...

      Padam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping