Rabu, April 30, 2014


Malang sungguh puak - puak Parti Angguk Saja tu bila dapat seorang pemimpin macam Si Mahfuz Bean ni. Bebal tak ingat dunia rupanya dia ni.

Nama je jadi Ketua Penerangan, tapi hakikatnya dia satu hapah benda pun tak faham. Kalau dia buat - buat tak faham, tak tau la pulak. Itu salah dia sendiri la ye tak.

Dalam pada ketika ini, agenda dan perjuangan puak - puak PAS tu untuk melaksanakan Hudud mendapat sokongan dari kalangan pimpinan UMNO.

Jadi, apa lagi yang Si Mahfuz Bean ni tak puas hati terhadap sokongan tersebut? Adakah dia tak suka bila UMNO menyokong PAS untuk melaksanakannya?

Jika dilihat dari satu sudut, memang Si Mahfuz Bean tu tak puas hati sebab dia bakal kehilangan isu untuk dijadikan modal Politik bagi memburuk - burukkan UMNO.

Secara realitinya, hanya isu tu dianggap senjata utama yang selalu digunakan oleh PAS untuk menyerang UMNO. Kalau tak de isu tu, orang macam Si Mahfuz ni mula hilang arah.

Maka sebab itulah Si Mahfuz Bean ni tak sudah - sudah nak menyerang UMNO dengan pelbagai dakwaan dan tuduhan yang tak tentu pasal macam orang yang hilang akal.

Terbaru, Si Mahfuz Bean tu buat desakan terhadap UMNO agar menyingkirkan MCA dari menjadi sebahagian dari komponen Barisan Nasional.

Nah!!! Persoalannya, kenapa pulak UMNO perlu menyingkirkan MCA biarpun parti tu tak menyokong perlaksanaan Hukum Hudud secara terang - terangan?

Apa yang jelas, tindakan UMNO membiarkan parti kaum Cina itu menyuarakan pandangan mereka membuktikan UMNO terbuka dalam menerima sebarang kritikan.

Yang peliknya, kenapa Si Mahfuz Bean tu nak ambik berat sangat dengan pandangan yang diberikan oleh MCA terhadap perlaksanaan hukum tersebut?

Jika benar dia juga berhasrat nak melaksanakan hukum tu, maka dia tak perlu nak peduli sangat dengan apa yang dinyatakan oleh MCA. Biar lantak diorang la nak cakap apa pun.

Yang sebenarnya, Si Mahfuz Bean tu dah songeh bila rakan Pakatan Haramjadah yang dia anggotai dan junjung macam minyak yang penuh tu dah tikam PAS dari belakang.

Malah bukan setakat itu sahaja. Sebaliknya, parti yang dia anggotai pulak diugut oleh DAPigs agar ditendang keluar dengan hormat dari Pakatan. Yang PKR pulak tak de buat apa - apa.

Jadinya, tak perlu la orang macam Si Mahfuz Bean tusibuk sangat nak menjaga urusan orang lain. Adalah lebih baik dia uruskan parti dia dulu. Takut nanti yang dikejar tak dapat, yang dikendong berterabur pulak!!! Masa tu, menyesal pun tak guna!!!
Categories: ,

3 ulasan:

  1. pas semakin hilang arah bilamana Umno bersungguh sungguh mahu bersama sama pas merialisasikan hukum hudud yang di perjuangkan akan tetapi sikap mencari keuntungan politik jelas terpampang pada maksud tersirat mahfuz bean ini sesungguhnya haram lagi berdosa menyokong pas yang telah memperdagang kalimah allah kepada dap serta tidak ikhlas mahu melaksanakan hudud malah tindakan mereka sebenarnya hanya ingin bermain teka teki tentang hudud

    admin klu tak keberatan sama sama kita bertukar link blog dengan blog pm yg tak seberapa ini di http://pendekarmelayu-pejuangbangsa.blogspot.com/

    BalasPadam
  2. Mahfuf ni kacang bendi boleh bengkok bengkok 90 deggre 180 dnggre and 360deggre wow

    BalasPadam
  3. Jgn cite pasal pas.sbb pas ni dh hilang arah.dpn, blkg, kiri, kanan gelap.arah mana nak dituju pun gelap.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping