Ahad, Jun 08, 2014


Heh! Inilah bahayanya bila jadi pengiat media sosial ni. Pantang silap sikit, ada saja pihak yang nak ambik peluang. Asal tak kena je, mula la ada pihak yang nak ambik tindakan.

Kalau sebelum ini, puak - puak Pakatan Haramjadah tu selalu mendakwa kononnya media di Malaysia ni dikekang dan dikongkong oleh Kerajaan. Tapi realitinya?

Bila ada pihak yang nak dedahkan Kebenaran, ada pulak yang cuba nak halang dengan buat ugutan secara terbuka. Kalau yang nak saman tu, dah jadi macam satu kebiasaan.

Kali ini, kisah mengenai dakwaan yang dibuat oleh sahabat SH terhadap sebuah pertubuhan NGO berkaitan dengan isu Cadbury. Katanya, NGO tu dah mula panas punggung.

Semuanya akibat persoalan yang dibangkitkan oleh sahabat SH, blogger Yuseri Yusoff mengenai tuntutan yang dibuat oleh NGO tersebut sebelum ini.

Klik Sini
Katanya, NGO terbabit ada mintak 'sesuatu' dari pengeluar coklat tersebut untuk membersihkan nama baik syarikat terbabit. Persoalannya, adakah benar dakwaan tersebut?

Dalam pada nak menjawab persoalan yang dibangkitkan, NGO tersebut dilihat agak keberatan untuk menjelaskan sama ada ianya benar atau pun tidak.

Sebaliknya, hanya alasan - alasan yang tak munasabah diberikan. Sampai tahap ada yang ugut blogger tersebut supaya "Jangan Main Dengan Api".

Apa maksudnya tu? Kenapa susah sangat NGO tersebut nak jawab soalan dan cabaran yang dibuat? Takkan nak tegakkan Kebenaran pun NGO tersebut tak berani?

Jika benar dakwaan yang dibuat tu tak betul, kenapa diorang tak ambik tindakan yang sewajarnya? Suruh angkat sumpah pun NGO tu takut ke? 

Demi maruah, takkan itu pun diorang nak ketar lutut kot. Sepatutnya NGO tersebut berani tegakkan Kebenaran demi menjaga maruah mereka sendiri. Jangan pulak diorang nak ikut jejak Si Ketua Penipu tu. Dia memang jenis manusia yang tak de maruah!!!
Categories:

2 ulasan:

  1. Betul betul betul....raja Penipu memang takde MARUAH!! Eelek!

    BalasPadam
  2. Melayu benak! Memalukan umat.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping