Selasa, Jun 03, 2014


Kalau Si Milo Basi tu buat cerita mempertikaikan jumlah undi yang diperolehi di Teluk Intan, kita boleh terima akal lagi sebab dia bukannya wakil rakyat.

Tapi bila Si Nga Kor Meng ni buat dakwaan sedemikian, memang sah la dia sorang pemimpin yang BONGOK!!! Benda semudah itu pun dia tak boleh nak fikir ke?

Jika sebelum ini, Si Milo Basi tu tampil mempertikaikan 'Jumlah Keluar Mengundi' dan Jumlah Kertas Undi yang dikeluarkan berbeza diantara satu dengan yang lain. (klik sini)

Perkara yang sama jugak turut dipersoalkan oleh Si Nga Kor Meng ni dan mendesak supaya Pengerusi SPR bertanggungjawab serta melepaskan jawatan serta merta.
"Tan Sri Aziz gagal. Beliau perlu tepuk dada tanya diri sendiri. Bukan menuding jari kepada pembangkang kerana angka ini bukan direka oleh pembangkang. Sebaliknya diumumkan oleh SPR sendiri. 

"Maka SPR tidak boleh salahkan mana-mana pihak yang menimbulkan persoalan mengenai jumlah undi yang berbeza. Angka-angka ini diumumkan oleh SPR sendiri. Apabila ada kesilapan dan perbezaan jumlah, hal begini adalah reaksi semulajadi yang mana rakyat persoalkan.

"Maka kredibiliti dan integriti SPR dipersoal oleh rakyat, oleh kerana majoriti undi BN adalah 238 sahaja. Maka perbezaan angka ini boleh mengubah keputusan yang mungkin memihak kepada PR," katanya kepada Antarapos, hari ini.
Heh! Yang sepatutnya melepaskan jawatan bukan Pengerusi SPR tapi Si Nga Kor Meng tu sendiri. Dia perlu letak jawatan sebab dia TERLALU BONGOK.

Selain itu, pertikaian mengenai perkara tersebut hanya menjejaskan integriti serta kredibiliti DAPigs semata - mata. Bukannya integriti atau kredibiliti SPR.

Sebenarnya, Si Nga Kor Meng tu tau nak bezakan diantara 'Jumlah Keluar Undi' dan 'Jumlah Kertas Undi' yang dikeluarkan. Tapi dia sengaja nak jadikan itu sebagai satu isu.

Tindakan dia tu sebenarnya hanya nak menutup kemaluan yang dihadapi dalam Pilihan Raya Kecil Teluk Intan yang menyaksikan DAPigs diaibkan secara umum.

DAPigs ingat sistem komputer yang digunakan oleh SPR ni jenis yang murah macam yang diorang guna dalam pemilihan hari tu gamaknya. Komputer DAPigs semuanya cap Ayam!!!

Sekarang meh ramai - ramai kita cabar DAPigs supaya buat petisyen bantahan terhadap keputusan yang dikeluarkan. Tengok berani atau tidak Si Nga Kor Meng ni ambik tindakan. Kalau setakat pandai cakap je baik tak payah!!!
Categories: ,

6 ulasan:

  1. ah, cakap je banyak Cina babi DApig ni.. nak guna perisian semudah excel pun mereka tak pandai, nak salahkan orang lain pulak

    BalasPadam
  2. KAh kah kah ...apek bodoh!!!! Pemilihan CEC DAP tu tolong settle dulu lah....BANGGAK!! Memang cara DAP untuk mengugut SPR atau mana mana badan yang tidak menunduk kepada kehendak mereka. PENYANGAK mah!!!!!
    Oi cina bodoh, pergi MAMPUS ah!!!

    BalasPadam
  3. Tu pasal la keluarga Lim DAPig kalah.dpt org bebal cam ni dlm parti nya.

    BalasPadam
  4. Saman, jangan tak saman, jangan bagi muka, jangan jadi macam kes tian chua.

    BalasPadam
  5. Saman, jangan tak saman, jangan bagi muka, jangan jadi mcm kes tian chua.

    BalasPadam
  6. Pemilihan CEC pemilihan pkr semuanya hampeh

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping