Ahad, Januari 03, 2010

Assalamualaikum dan salam Satu Malaysia. Selamat Tahun Baru Masihi 2010 kepada sahabat-sahabat sekalian.
Agenda pertama kita pada tahun baru ini dibuka dengan konfrantasi. Satu situasi yang kurang baik dari segi perpaduan rakyat yang berbilang kaum. Ini membuktikan bahawa pemahaman rakyat Malaysia pada hari ini terhadap konsep 1Malaysia yang diterajui oleh Perdana Menteri. Konsep 1Malaysia itu hakikatnya adalah untuk persamaan rakyat Malaysia untuk mengiktiraf diri mereka sebagai rakyat dan pada masa yang sama saling hormat menghormati Institusi lain yang ada di negara ini. Selain institusi Raja-Raja Melayu, Hak Keistimewaan Melayu dan sebagainya, kita sebagai rakyat juga perlu menghormati institusi Agama Islam sebagai agama Rasmi Negara.
Kenapa perlu ada pihak yang berani memfailkan tuntutan penggunaan nama Allah sebagai rujukkan nama tuhan mereka? Umum tahu, serata dunia bahawa penggunaan nama Allah diguna pakai oleh Umat Islam sahaja. Yang peliknya, mengapa perkara ini datang dari kelompok Kristian di Malaysia dan tidak datang dari Vatican City? Kenapa tidak kita persoalkan perkara ini? Ini membuktikan bahawa kelemahan diri kita sebagai umat Islam dan pengetahuan kita terhadap agama lain. Sepatutnya, tuntutan tersebut datangnya dari kepimpinan tertinggi Kristian yang terdapat di Vatican City iaitu dari Pope sendiri. Sedangkan beliau tidak pernah membuat tuntutan sedemikian terhadap Negara-negara Islam kerana beliau menghormati Agama Islam dan Umat-umat Islam diserata dunia. Kenapa bangsat sangat penganut-penganut Kristian dan Akhbar The Harold untuk membuat tuntutan sedemikian? Apakah mereka ini lebih bagus dari Ketua Agama mereka?
Perkara kedua, saya agak terkejut kerana Mahkamah Tinggi Negara kita boleh meluluskan tuntutan tersebut. Siapa pihak pembelaan bagi Umat Islam diMahkamah tersebut? Apa yang membuatkan Mahkamah Tinggi meluluskan tuntutan tersebut? Sebutkan satu perkara yang boleh diterima pakai sehingga Mahkamah Tinggi boleh membuat keputusan sedemikian. Mahu katakan bahawa dalam Bible ada menyebut Nama Allah? Mustahil. Hanya yang ada ialah perkataan Jesus (yang merujuk kepada anak tuhan kononya. Itupun telah diputar belitkan oleh mereka).
Fikirkan, sudah beribu-ribu tahun Kristian wujud dimuka bumi ini. Sudah 2010 tahun lebih. Kenapa pula mereka mahu membuat tuntutan itu sekarang? Adakah mereka mula merasakan bahawa agama yang mereka anuti itu tidak benar? Jika mereka berpendapat sedemikian, maka jalan mudah ialah Masuk Islam. Mengapa perlu menyentuh perkara yang sudah beribu-ribu tahun dihormati oleh seluruh penduduk dunia ini sekarang?? Apakah agenda mereka semata-mata untuk mengucar-kacirkan penduduk Malaysia dan membuat huru-hara semata-mata?
Inilah akibatnya jika kita Umat Islam di Malaysia ini tidak bersatu padu. Mahu menentang kebatilan bagaimana jika kita sendiri berbelah bagi dan sering berbalah antara satu dengan yang lain. Betapa mudahnya pengikut agama lain mengambil kesempatan terhadap Agama Islam dan kita masih tidak boleh bersatu untuk mempertahankannya. Betapa malunya kita dihadapan Allah S.W.T di akhirat kelak jika Politik menjadi alasan kita dan kita masih menyalahkan orang lain. Nauzubillah.
Sedarlah wahai seluruh Umat Islam dan bangsa Melayu di Malaysia. Politik jika tidak membawa sebarang pembangunan kepada Ummah umumnya terutama pembangunan Iman, Amal dan taqwa tidak membawa makna apa-apa dikemudian hari. Itulah persamaan yang jelas dan nyata yang perlu kita terima. Kenapa kita masih tidak menyedarinya? Subhanallah.
Fikir-fikirkan lah.

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping