Ahad, Januari 31, 2010

Minggu ini, kronologi Husam Musa masih diteruskan. Isu royalti minyak masih lagi didendangkan oleh beliau dan desakan demi desakan terhadap Kerajaan Pusat diteruskan. Beliau sanggup menghabiskan masa yang sepatutnya beliau abdikan kepada rakyat dengan menumpukan sepenuh perhatian beliau terhadap tuntutan ini.

Kalau nak dipertikaikan perkara ini, banyak perkara boleh jadi persoalan. Pertama, banyak pulak masa Si Husam Musa ni buat kajian. Tak pernah pulak baca dalam mana-mana media menceritakan dia turun padang, melawat rakyat di kawasan atau membantu orang-orang kurang upaya di Kelantan. Sibuk nak tuntut duit je kerjanya.

Kedua, kata TGNA hidup di dunia ni sementara. Kalau tak dapat royalti minyak, dia nak tuntut diakhirat kelak mewakili rakyat Kelantan. Jadi buat apa tuntut duit dunia ni beria-ria sangat? Cari pahala la dari kumpul dosa mengutuk orang lain. Jadikan kehidupan Zuhud lagi bagus dari jadi pengemis yang suka meminta-minta. Berdoa kepada Allah agar seluruh rakyat Kelantan dipermudahkan rezeki baru betul. Kata Ulama.

Ketiga, beria pulak diorang ni kaji pasal kedudukan minyak kat Kelantan. Kenapa diorang tak nak kaji cadangan yang diberikan oleh Dato Dr Hassan Ali mengenai isu arak di Selangor? Adakah cadangan Dato Dr Hassan tu tak begitu penting dalam memartabatkan Islam di dalam Malaysia? Kenapa mereka nak kenakan tindakan pula atas cadangan Dr Hassan tu? Adakah sebab cadangan Dato Dr Hassan tu tidak membawa sebarang keuntungan kepada PAS dan cadangan Husam Musa lebih banyak mendatangkan wang?

Keempat, kenapa tiba-tiba, selepas 25 tahun kononnya, baru sekarang mereka nak tuntut royalti minyak ni? Kenapa baru sekarang beria-ria dan nampak macam terdesak sangat nakkan duit tu? Adakah sebab PAS Pusat umumnya dan PAS Kelantan khasnya dah takde duit? Tapi ada pulak 23juta wang digunakan untuk membaiki kawasan perniagaan dan 700 ribu untuk bina Bangunan PAS Pahang. Atau adakah PAS sebenarnya akan menjadi bank Pakatan Rakyat selepas DAP untuk menghadapi Pilihanraya Umum akan datang? Ke sebab aktiviti pembalakan haram PAS di Kelantan dah semakin merosot, jadi mereka cari jalan lain untuk mendapatkan wang?

Kelima, kenapa dengan tiba-tiba juga PAS boleh jadi gila duit? Bukankah wang punca kepada kejahilan dan kemusnahan kepada umat manusia. Mereka jugak yang kata begitu. Bayangkan bahawa sebuah Parti Politik yang GAH dengan nama Islamnya boleh tiba-tiba jadi tamak, gilakan duit. Mereka jadi golongan yang tidak mahu bersyukur kepada nikmat Allah S.W.T kerana dapat hidup dalam sebuah Negara berbilang kaum dengan aman dan tenteram.

Saya cukup kecewa membaca perkembangan-perkembangan ini dari sehari ke sehari. Apakah entiti Islam dalam PAS sudah semakin luntur? Gagasan Negara Islam mereka sudah semakin berkubur sejak mereka menyertai Pakatan Rakyat. Taring mereka tumpul seperti diasah oleh DAP dan PKR dengan dendangan lagu Peneraju Kerajaan Pusat pad PRU13 nanti. Mereka hilang sengat dan tidak kelihatan seperti dahulu lagi.

Fikir-fikirkan lah.

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping