Sabtu, Februari 13, 2010

Salam 1Malaysia.

Sudah 2,3 hari saya tidak membuat posting di blog saya. Tetapi ini bukan disebabkan tiada agenda yang hangat dan yang mahu saya perkatakan. Umum tahu, pada ketika dan waktu ini, politik Negara sangat-sangat banyak diluar sana. Dengan Isu kes Liwat, Isu Penggunaan Kalimah Allah dan sebagainya. Walau apa pun isu-isu tersebut, kita perlu berbalik kepada soal hakikat atau mudahnya kita perlu menerima kenyataan.

Sepertimana yang kita ketahui, setiap sesuatu yang berlaku itu ada hikmah disebalik kejadian. Segala-gala yang ada didunia yang fana ini adalah ketentuan Allah S.W.T Maha Pencipta. Jadikan itu teras kepercayaan kita dalam menerima hakikat dalam hidup. Jadikan ianya sebagai landasan untuk kita terus berfikiran secara waras. Lihat bagaimana DS Nizar dengan isu MB di Perak. Betapa manusia ini dangkal akalnya dan tidak dapat menerima hakikat walhal beliau kata beliau memperjuangkan rakyat, mempertahankan agama. Tetapi beliau sehingga ke hari ini, bukan sahaja tidak mahu menerima hakikat dan keputusan Mahkamah, malah beliau masih membuat tuntutan itu ini serta memohon kepada rakyat agar terus menyokong tindakan beliau. Ini hakikat. Ini ketentuan Allah S.W.T. Apakah beliau, DS Nizar mahu mendidik rakyat Perak agar tidak bersyukur kepada Allah S.W.T? Adakah beliau mahu rakyat Perak mengenepikan rukan Iman yang keenam, Kepercayaan Kepada Qada' dan Qadar? Nauzubillah.

Lihat pula pertelingkahan yang berlaku di Pulau Pinang. Betapa kecohnya Ahli Parlimen mereka mengkritik dan membidas Ketua Menterinya. Ini juga hakikat. Hakikat bahawa apabila bersahabat dengan golongan yang sejak dari awal menolak Islam, mereka akan turut rosak. Iman mereka, amal mereka dan sebagainya. DAP sejak dari dahulu sampai sekarang, mereka tidak akan dapat menerima Islam walaupun ada diantara Ahli mereka terdiri daripada golongan orang-orang Melayu. Betapa bangganya DSAI apabila ramai orang Melayu sertai DAP sedangkan DAP tidak dapat menerima Islam. Nak bangga buat apa?

Semalam, DS Zahrain Mohamed Hashim telah keluar Parti dan menjadi Ahli Parlimen Bebas yang Ke-4. Akhirnya beliau menerima hakikat bahawa Pakatan Rakyat tidak mampu mentadbir sesebuah Negeri dengan baik. Beliau diantara orang yang cukup lantang mengkritik bukan sahaja kepimpinan Negeri malah kepimpinan Pusat. Sepertimana kata beliau bahawa PKR terlalu banyak bertolak ansur dengan DAP sampaikan Dasar Perjuangan Parti itu sendiri boleh digadai beli. Nasib orang-orang Melayu Pulau Pinang didagangkan. Ini hakikatnya.

Tetapi bagi DSAI yang juga seperti DS Nizar tidak dapat menerima hakikat seperti ini. Jalan mudah, beliau menuduh DS Zahrain sebagai Pro UMNO dan kerajaan BN. Kenapa beliau tidak dapat menerima hakikat sedangkan beliau seorang Muslim? Pelik. Begitu juga dengan Ketua Menteri Pulau Pinang itu sendiri. Seawal pemerintahan Lim Guan Eng, beliau keluar dengan rasa hormat masyarakat. Naik kapal terbang kelas ekonomi, beliau mahu mencontohi pentadbiran Umar Abdul Aziz. Melancarkan slogan Cepat, Akauntabiliti (Boleh Harap) dan Telus. Tetapi ironiknya, bila apa tindakan beliau dibidas, dikritik dan ditegur, beliau tidak dapat menerimanya? Akauntabiliti apa? Telus apa yang beliau maksudkan?

Bagi mereka yang berada diluar sana, ingatlah dan fikirkan. Inilah hakikat sebenarnya Pakatan Rakyat. Ia songsang sejak dari awal. Ia cacat sebelum ianya dilahirkan lagi. Tetapi mereka ini cukup pandai bersandirwara dan berlakon untuk mendapatkan sokongan rakyat. Sepertimana kata ADUN Behrang, PKR secara dasarnya adalah untuk memperjuangkan keadilan untuk rakyat. Namun hakikatnya hanya untuk membalas dendam. Belajarlah dari kesilapan. Belajarlah untuk menerima hakikat bahawa Pakatan Rakyat sebenarnya tidak mampu mentadbir dan memerintah. Itu baru diperingkat Negeri. Kalau mereka memerintah Negara, entah apalah nasib kita.

Fikir-fikirkan lah.

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping