Khamis, Januari 06, 2011

Assalamualaikum dan Salam 1Malaysia.

Semakin banyak nampak gayanya kenyataan yang keluar dari pemimpin Pakatan Pembangkang ini jelas menunjukkan bahawa mereka derhaka kepada Sultan.

Jelas, isu kemelut lantikan Setiausaha Kerajaan Negeri ini berpunca dari sikap angkuh dan sombong kepimpinan mereka sendiri.

Sekarang, mereka cuba menyalahkan pihak lain kerana mengambil kesempatan mempolitikkan isu tersebut.

Kerana diasak ekoran pendirian bebal mereka itu, Exco Kerajaan Negeri, Dr. Halimah Ali memohon agar diadakan solat hajat kerana tidak tahan diasak.

Siapa suruh buat masalah? Bukankah lebih baik mereka terima sahaja keputusan DYMM Sultan diatas lantikan SUK yang baru itu? Dah jadi bubur, baru nak buat solat hajat?

Yang paling dikesali ialah kenyataan Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara, Tony Pua dalam laman Twitternya.

Jelas si Tony Puaka ini menyatakan kesedihan beliau terhadap runtuhnya demokrasi dan kembali kepada sistem monarki (Sistem Beraja) sepenuhnya.

Walaupun tidak dijelaskan sistem monarki di Negara mana, tetapi ianya seperti memberi kiasan kepada kemelut yang sedang berlaku di Selangor baru - baru ini.

Dan jika benar tidakkah kenyataan seperti itu juga boleh dianggap derhaka? Adakah benar spekulasi sebelum ini menyatakan mereka memang berniat menghapuskan sistem Beraja di Malaysia? Wallahualam.

Fikir - fikirkan lah.
Categories: , ,

3 ulasan:

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping