Khamis, Februari 10, 2011

...Dalam Gambar Ni Pun Ada Benda Pelik Tu....
....Tak Caya Tengok Betul - Betul...

Dengar kata, Setiausaha Kerajaan Negeri Selangor ni akan mengangkat sumpah menyimpan rahsia minggu depan. Maka secara tak lansung, ia memadamkan konflik yang timbul berkenaan isu lantikan beliau sebelum ini.

Tapi walau bagaimana pun, Datuk Khusrin kena berhati - hati ketika menjalankan tugas beliau selaku SUK kerana mungkin dalam bilik beliau ada benda pelik.

Benda pelik ni memang selalu berlaku dalam bangunan Setiausaha Negeri. Dulu Khalid Ibrahim sendiri pun pernah kena. Jadi, Datuk Khusrin kena berjaga - jaga. 

Mana la tau, kot - kot ada yang sedang memerhati tanpa disedari. Tak salah kalau ambik langkah berwaspada ni.

Yang paling pelik sekali ialah syarat yang diletakkan oleh Menteri Besar Selangor mengenai tugas Khusrin sebagai Setiausaha Kerajaan Negeri.

Katanya, sebelum Khusrin angkat sumpah, penstrukturan semula dalam format mesyuarat Exco akan diubah terlebih dahulu.

Buat kali pertama dalam sejarah, Mesyuarat Exco Kerajaan Negeri akan ada dua. Satu yang boleh dihadiri oleh SUK dan satu lagi yang tak boleh dihadiri olehnya.

Uik! Tak ke pelik tu. Kenapa perlu wujud dua Mesyuarat Exco? Kenapa tak satu je? Apa yang hendak disembunyikan dari pengetahuan SUK tu sampai kena buat dua Mesyuarat?

Adakah agenda dalam mesyuarat tersebut akan berbeza diantara satu dengan yang lain? Macam ada pakatan tersembunyi pulak yang mereka nak rahsiakan dari pengetahuan Datuk Khusrin.

Kata kerajaan Pakatan Pembangkang ni telus, jujur dan berintegriti. Jadi kenapa kena ada dua mesyuarat dan ada syarat pulak untuk Setiausaha sama ada dia boleh hadir atau tidak?

Telus dan jujur jadahnya kalau macam tu. Nampak sangat wujud pakatan jahat dalam pentadbiran Pakatan Pembangkang ni. 

Tapi saja nak membutakan mata rakyat agar tidak mengetahui apa sebenarnya yang sedang mereka lakukan. Pemimpin berintegriti apa kalau macam ni? Ceit!!! Pigidah!!!
Categories: , , ,

5 ulasan:

  1. Mana Ada orang buat perkara elok sembunyi sembunyi terutama orang politik. Yang biasa orang sorok dan sembunyi perkara yg tak elok. Macam penjenayah nak rancang rompakan kenalah buat top secret. Biarlah dia buat yang pelik pelik, rakyat bijak menilai.

    BalasPadam
  2. Ajaran dari The Learned Elders of the Zionist ka ni ??

    BalasPadam
  3. aikk...baru setiausaha kerajaan je...da gelabah satu macam....takut bayang2 sendiri ker....memang da hidup depa ni dibayangi dan diselubungi 'misteri' memanjang....

    "jangan biarkan hidup anda diselubungi 'misteri'....leraikan lah 'misteri' itu dengan menggunakan perkhidmatan..Mahfuz...Tony Pua...n the gang...agar 'misteri' itu menjadikan anda bangang dan biol seperti depa jugak....

    BalasPadam
  4. bukan apa...satu jenis mesyuarat formal dgn semua secara terbuka. satu lagi mesyuarat sesama depa saja...ada makan busat lagi maaaa.....
    heheheee..

    BalasPadam
  5. 1.Mesyuarat SUK ada...masa tu Menteri Besar berlakun menghebatkan dirinya jeeee
    2.Mesyuarat SUK x leh ada...masa tu Menteri Besar monyok jeee, PAS dan PKR tidur angguk anguk jeee maklum ler sendiri punya negeri.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping