Rabu, Februari 09, 2011


La, ada jugak orang sanggup naik tongkang pecah si Tony Pua...ka tu rupanya ya. Kemaruk nak naik kapal perang la tu kot.

Tak pun sebab memang banyak sangat masa lapang. Maklum la, Parlimen tak bersidang. Diorang bukan ada kerja lain. Nak jaga kawasan malas. Jadi cari la kerja sampingan.

Mungkin sebab tu la kot si Mahfuz ni cadang agar diwujudkan Jawatankuasa Tindakkan Khas diperingkat Parlimen.


Kononnya bagi memantau dan meluluskan sebarang pembelian peralatan serta kelengkapatan yang melibatkan kos yang tinggi.


Kata dia, Kerajaan harus mewujudkan mekanisme baru dalam proses pembelian kelengkapan tentera bagi memastikan pembeliannya mengikut keperluan Negara.

Maka Jawatankuasa tersebut perlu diwujudkan dengan melibatkan ahli Parlimen dari pelbagai parti politik katanya. Jadi bertambah la sikit kerja Ahli Parlimen diorang selain menipu rakyat je kerjanya.

Beliau berkata demikian selepas sahabatnya, si Tony Pua...ka kantoi memberi gambaran yang salah terhadap pembelian kapal perang terbaru Malaysia.

Kalau mengikut kata Tony Pua...ka, harga yang dibayar oleh Tentera Laut DiRaja Malaysia 870 kaliganda lebih mahal daripada bayaran Negara lain untuk kapal yang sama.


Menurut Dzirhan Mahadzir, penulis Majalah Pertahanan Terkemuka - Jane's Defence Weekly, spesifikasi yang digambarkan oleh Tony Pua dengan yang dibeli oleh TLDM adalah jauh berbeza.


Memang la berbeza sebab kapal perang yang dibayangkan oleh Tony Pua...ka tu macam tongkang yang dia tengah buat. Jadi sebab tu la harganya jauh berbeza. 

Bila orang cakap, kalau tak tau apa - apa diam je, diorang ni degil. Kan tak pasal - pasal je kantoi bodoh. Dahla memang bodoh, nak mengaku pandai konon. Ceit!!! Pigidah!!!
Categories:

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping