Sabtu, Februari 19, 2011


Sesumpah pun merupakan diantara berpuluh - puluh jenis spesis biawak. Tapi dia pandai berubah - ubah diri mengikut keadaan fisikal sekeliling dia.

Dan secara kebiasaannya, semua biawak ni berlidah cabang. Sama la macam Ketua Menteri Pulau Pinang, si Lim Guan Eng ni.

Dia pun sama spesis jugak dengan biawak. Kata nak bantu Melayu, tapi dalam masa yang sama Melayu dipinggirkan, kedai diroboh dan kaum Melayu terus ditindasnya.

Si Guan Eng hari ni mengaku pulak dia pun dari kalangan biawak sesumpah. Sebab apa yang dia buat sebenarnya hanyalah meniru apa yang orang lain buat.

Dia mempersoalkan tindakan Utusan yang dilihat secara berterus - terusan menyerang pentadbiran Negeri yang mengadakan portfolio bagi hal ehwal agama bukan Islam.

Jelas Kalipah DAP tu, portfolio tu bukan sesuatu yang baru sebab ianya dah dilaksanakan oleh Kerajaan Negeri Perak sebelum ini.

Portfolio tersebut diwujudkan untuk menguruskan hal - ehwal agama bagi masyarakat bukan Islam di Negeri Pulau Mutiara itu.


Eleh. Dia buat portfolio tu dah dapat mandat rakyat ke? Ada ambik kira pandangan dari semua agama yang ada di Pulau Pinang?

Orang serang dia tu sebab dia muka tak malu. Dah la tiru konsep orang. Nak bangga pulak kata dia buat pembaharuan. Apa salahnya, dia mengaku je kata dia meniru apa yang orang lain buat? 

Tapi tak payah la nak bangga kata diri sendiri buat lebih baik dari orang lain. Memang dasar muka tak malu betul la si Biawak sekor ni. Nama je pemimpin, tapi bangga diri. Pemimpin jadahnya kalau macam tu? Ceit!!! Pigidah!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. salam,
    mohon bantuan untuk pautkan link blog saya, blog saudara sudah saya pautkan.

    salam perjuangan dan terima kasih

    http://melanaublogger.blogspot.com/

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping