Sabtu, Februari 19, 2011


Kesian tengok Pesuruhjaya PAS Pahang yang sorang ni. Semalam dia terkejut beruk bila dengar kata Pilihanraya Merlimau dan Kerdau akan diadakan serentak. Terus pening kepala.

Mujur la ada kawan - kwan nak tolong urut kepala dia yang pening tu. Mula - mula Speaker Pecah, lepas tu Menteri Besar Badut pulak offer diri nak tolong picit.

Bukan apa. Diorang kesian tengok perniagaan baru yang sedang diusahakan Tuan Man tu bakal gulung tikar akibat tindakan Mahkamah.

Jadi hari ni, si Khalid Gagap tu tolong la kawan dia ni. Bagi la harapan palsu agar sahabat dia dapat meneruskan cita - cita murni membuka industri Pelancongan Politiknya.

Menteri Besar Badut tu kata, Kerajaan Selangor masih optimis dengan keputusan berhubung kedudukan kerusi DUN Perlabuhan Klang akan memihak kepada mereka.

Walaupun Mahkamah dah membuat keputusan bahawa kerusi DUN tersebut masih lagi kekal milik Badrul Hisham yang sah.

Dia bagi alasan, kononnya pada masa keputusan dibuat, perwakilan atau peguam dari pihak Kerajaan Negeri tidak menyertainya.

Maka, dia berharap Speaker Pecah mereka akan mendendangkan lagu 'Dengarlah Rayuanku' kepada pihak Mahkamah.

Tak sertai kepala hotak dia. Pagi tadi Teng si Speaker Pecah tu kata peguam dia ada hantar wakil untuk memohon agar kes tersebut ditunda.

Yang peguam dia tu nak tunda jugak kenapa? Tak penting kes tersebut? Sepatutnya peguam dia kena letak keutamaan pada kes ini sebab ia melibatkan kerusi Dewan Undangan Negeri.

Ini tidak. Dia bantai buat main - main pulak. Dah kalah, dah la. Diam - diam sudah. Buat kerja, jangan cakap banyak. Ada hati nak pertikai keputusan mahkamah.

Tu semua saja nak cari jalan mengabihkan harta rakyat la tu. Boleh diorang bagi lagi duit kos guaman. Lepas tu ambik komisyen 10%.

Mengabihkan masa je kejenya. Tak de keje lain ke? Jadi pemimpin, tapi tak boleh harap. Ceit!!! Pigidah!!!
Categories: , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping