Khamis, April 07, 2011

"...Eee...Kenapa la diorang buat taklimat tak ajak I???..."

Kadang - kadang tak faham jugak dengan manusia ni. Dia beria - ia mintak, tapi bila dah bagi, tak nak pulak. Ini yang jadi pada si Fuziah Salleh dan konco - konconya ni.


Malam semalam ada sesi taklimat awam mengenai projek Lynas Malaysia Sdn. Bhd di Duta Villave, Kuantan anjuran Majlis Perbandaran Kuantan. 


Taklimat tersebut telah disampaikan oleh wakil daripada Lynas, Jabatan Alam Sekitar, Lembaga Perlesenan Atom Malaysia (AELB) dan pihak Majlis Perbandaran Kuantan sendiri.


Seramai 1000 orang penduduk sekitar hadir dalam sesi taklimat ini termasuklah NGO - NGO dan parti politik dikalangan pembangkang. Mereka diberi peluang untuk mengajukan soalan mengenai projek tersebut.


Salah seorang peserta yang turut mengajukan soalan pada malam tersebut ialah ADUN Berserah ini. Dia dah tentu akan mengajukan soalan yang dikemukakan oleh si Fuziah Salleh sebelum ini.


Pihak penganjur siap bagi buku informasi lagi mengenai projek tersebut. Tapi dengar cerita, belum sempat taklimat selesai, semua puak - puak pembangkang dan juga pengikut - pengikutnya telah meninggalkan Majlis tersebut.

Konon, diorang tak puas hati dengan jawapan yang diberi. Kalau tak puas hati kenapa tak duduk dan tanya sampai diorang puas hati?

Sebenarnya, diorang datang bukan nak tau sangat penjelasan pasal projek tu. Semuanya wayang politik pemimpin diorang je sebenarnya. Nak pulak si Fuziah Salleh tu.

Nak tunjuk la dia kononnya buat kerja. Jaga rakyat kawasan dia dan sebagainya. Tapi sebaliknya, dia sendiri pun tak datang malam semalam. Asyik sibuk kat tempat orang, sampai tempat sendiri dibiarkannya. 

Nampak sangat wayangnya diorang ni. Menipu rakyat tak sudah - sudah. Bila orang cakap benda yang betul, diorang lari dari kebenaran. Lepas tu tak datang pulak lagi. Memang sah, perangai macam setan!!!
Categories: , , ,

3 ulasan:

  1. SETAN PAKAI TUDUNG PULAK TU.....MEMANG MEMBUANG MASA, DUIT DAN TENAGA. KAKI GENDANG JE SEMUA TU. MULUT BACIN.

    BalasPadam
  2. Biasa lah tu ... Memang dasar PR ..... hahahah

    BalasPadam
  3. ko ni orang melayu. bodoh tak bertempat

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping