Jumaat, Mei 06, 2011


Dengar kata, puak - puak Pembangkang Haramjadah tu berjuang menegakkan Kebenaran. Bukan ke mereka anggap diri mereka aktivis Demokrasi yang sebenar - benarnya?

Bukan ke puak - puak Pakatan Pembangkang ni bangga dengan mendabik dada menyatakan bahawa merekalah pejuang - pejuang kepada kebebasan bersuara?

Kalau betul la seperti apa yang dikata, habis kenapa diorang beria - ia balun kenyataan yang dikeluarkan oleh Mufti Perlis sebelum ini mengenai penyatuan PAS dan UMNO?


Dr. Juanda Jaya masih tetap mempertahankan kenyataan yang dibuat sebelum ini dan merasa hairan kenapa ada pihak yang melenting tak pasal - pasal.

Beliau juga turut membezakan keadaan di Malaysia dengan apa yang berlaku diantara Hamas dan Fatah di Palstine pada ketika ini.
“Golongan ekstrem dalam dua parti (Umno dan PAS) mesti disekat. Malaysia sedang menuju wajah baru. Lupakan sikap lama yang buruk,” katanya lagi.
Pemahaman yang hendak sampaikan ialah mengenai hubungan Silaturahim dan Perpaduan Ummah tidak wajar diputuskan.

Seperti mana yang dinyatakan oleh Salahudin Ayub, apa yang berlaku sekarang hanya perbezaan dari segi pandangan Politik.

Maka dengan itu, kenapa puak - puak PAS masih enggan menerima Perpaduan dengan mengenepikan agenda Politik masing - masing?

Ini bukan soal permit berceramah di Masjid. Tetapi ego dalam Politik sebenarnya. Jika UMNO atau PAS dapat mengenepikan ego ini, adalah tidak mustahil persefahaman dapat diwujudkan.

Atau, mungkin, bagi puak - puak PAS tu sendiri, perkara itu mustahil dan tidak dapat dilaksanakan sama sekali? Adakah mereka sudah tidak percaya kepada Keredhaan Allah S.W.T dalam ketentuan ini? Wallahualam.
Categories: ,

1 ulasan:

  1. Mahfuz tu pemimpim yang gelojoh. Dialah yang menuduh kediaman rasmi PM di Putrajaya tu sebagai Mahligai Mahathir. Kononnya Tun M sedang menggunakan duit negara untuk membina kediaman mewah. Tapi sehingga kini dah 2 orn PM duduk kat situ. Banyak lagi tuduhan dan kenyataan dia yang akhirnya tidak betul. Kalau tak betul tu kan ke fitnah namanya. Macamni punya singkat pemikiran ada hati nak jadi menteri kabinet. Kalau lah dia ni nanti jadi menteri... menteri paling gelojoh dan celupar.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping