Ahad, Mei 08, 2011



Kalau Semut jadi Si Biawak Lim Guan Eng ni, Semut akan mengucapkan ribuan terima kasih kepada akhbar Utusan kerana membantu mengalihkan isu sebenar dari pandangan mata rakyat.

Mana tidaknya. Utusan bagaikan memberi bola tanggung untuk puak - puak DAPigs menyembunyikan kepincangan yang sedang melanda Pakatan Pembangkang pada ketika ini.

Perhatian kini beralih kepada isu agama yang sengaja ditimbulkan oleh puak - puak Chauvinis itu untuk mengalihkan perhatian rakyat dari masalah yang sedang mereka hadapi.

Malah, Utusan siap buat tajuk besar lagi dalam akhbar mereka mengenai perkara tersebut. Dan hari ini, puas la puak - puak DAPigs pusing - pusingkan isu tersebut.

Sepatutnya, pihak editorial Utusan memberi tumpuan terhadap kepincangan yang melanda diantara DAPigs dan PKR serta Pakatan Pembangkang lain di Sarawak.

Isu itu sehingga hari ini masih tidak mendapat pandangan dari DAPigs atau pun PKR sendiri. Ianya masih tergantung tanpa penjelasan daripada kedua - dua belah pihak.

Kalau betul la Utusan merupakan alat kepada UMNO dan Barisan Nasional, sudah tentu isu itu yang akan dimainkan serta dijadikan tajuk utama.

Tapi disebabkan Utusan bukan alat kepada parti Kerajaan dan lebih mengutamakan pandangan rakyat, maka mereka telah memberikan laluan mudah untuk DAPigs mencari jalan keluar.


Jadi tak pelik la kalau Si Biawak ni pun ambik kesempatan untuk turut serta mempertikaikan tindakan yang dibuat oleh pihak Utusan.


Yang peliknya, kenapa dia tidak mempertikaikan laporan yang dibuat oleh dua laman blog yang disebut dalam akhbar tu? Blog tu yang mula - mula menyebarkan berita tersebut.


Sepatutnya, blog itu yang menjadi tumpuan utama untuk mereka serang, bukan Utusan. maka, tindakan yang dibuat oleh Si Biawak ni jelas wujud 'double standard'.

Tindakan itu juga telah membuktikan bahawa DAPigs adalah sebuah parti yang sangat Oportunis dan suka memperalatkan isu agama seperti PAS.

Dah jelas bahawa DAPigs memang pandai menyembunyikan perkara sebenar dari mata rakyat. Yang nyata, mereka tidak lah sejujur dan telus seperti yang selalu didakwa dan dibangga - banggakan oleh mereka. Takkan itu pun rakyat tak sedar jugak???
Categories: ,

2 ulasan:

  1. Rakyat Malaysia kini dalam keadaan amat bahaya kalau Utusan juga dibawah seliaan UPCO ww yg berpengkalan di Israel itu. Utusan memperlekehkan menteri yg jaga hal ehwal Islam. Utusan cuba menggugat keamanan negara. Bahaya, cukup bahaya utusan punya angkara akhir2 ini. Jgn lah kerana nakkan undi melayu untuk UMNO sampai mencipta isu yg membahayakan negara. Pengkhianat negara betul la utusan dan juga kepala bapak kepada utusan.

    BalasPadam
  2. Apa yang mungkin DAP cuba sembunyikan ialah inkues Suruhanjaya DiRaja berhubung dengan kematian Teoh Beng Hock yang semakin hari semakin menampakkan penglibatan DAP yang menyebabkan kematian mendiang.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping