Rabu, Jun 22, 2011

Hah!!! Mana Si Biawak Lim Guan Eng tu? Kenapa hal ni dia tak nak pulak beria - ia nak bangkit dan membantah, padahal isu ni dah terang - terang rasis dan bersifat perkauman.

Yang PAS pulak, kenapa jadi Syaitan Bisu dan hanya menutup mulut apabila DAPigs keluarkan kenyataan seperti ini di Sarawak?

Oo! Bila kena batang hidung sendiri, tau pulak diorang diam. Tau pulak diorang senyap. Kalau dengan orang lain, bukan main lagi. Rasis la, perkauman la, hina Islam la.

Dari pagi sampai tengahari, tak de pun diorang bagi respon kepada isu ni. Tak pulak diorang kategorikan sebagai Rasis dan perkauman sedangkan itu yang dimaksudkan sebenarnya.
Bayangkan, baru dapat 12 kerusi Dewan Undangan Negeri, puak - puak DAPigs ni dah tunjuk besar kepala. Macam dia dah dapat mentadbir satu Negeri tu pulak.

Itu belum satu Negara diorang dapat pegang. Belum diorang dapat kuasa melangkah ke Putrajaya lagi. Kalau dapat kuasa nanti, entah apa pulak la yang diorang bantahnya.

Kenapa Ahli Dewan Undangan lain, termasuk PKR sendiri pun boleh hadir ke Majlis Angkat Sumpah tu dengan memakai pakaian seragam penuh? 

Apa yang bagus sangat dengan puak - puak DAPigs ni sampaikan diorang dapat pengecualian daripada mengenakan pakaian tersebut? 

Padahal peraturan tu dah lama digunapakai dalam sistem pentadbiran Negara. Tak pernah pulak ada orang bantah, termasuk la Si Karpal Singki Pecah dan Si Lim Kit Sial tu sendiri.

Jadi, apa bagus sangat ke DAPigs Sarawak ni? Apa hak diorang nak menghina songkok sebagai pakaian rasmi dalam Majlis tersebut?

Diorang kata, dengan memakai songkok tu, dilihat tidak menghormati budaya masyarakat Negeri Kenyalang tu kononnya.

Yang diorang buat tu, menghormati sangat la kononnya ye? Apa yang diorang buat tu tak dikira sebagai satu penghinaan terhadap orang Islam?

Nak orang hormat dia konon, padahal dia sendiri pun tak hormat pada orang lain. Macam ni pun layak nak digelar sebagai Yang Berhormat? Yang Berhormat Kepala Tengkorak Dia!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping