Sabtu, September 10, 2011


Betul ke dia nak saman pihak Utusan hari Isnin nanti? Kalau betul, dia nak saman sebab apa? Sebab Utusan berjaya mengantoikan dia?

Dalam laporan Utusan pada 27 Ogos yang lalu, Mat Syabun didakwa telah mengagung - agungkan pejuang Komunis sebagai Hero.

Bukan sekali Mat Syabun sebut Mat Indera sebagai Ketua dalam Operasi menyerang Balai Polis Bukti Kepong, tapi 2 kali!!! Tengok video yang dipaparkan dalam blog Semut ni.

Dua kali dia kata Mat Indera yang bertanggungjawab dalam serangan tersebut sehingga mengakibatkan anggota - anggota Keselamatan tu mati dibunuh dengan kejam.

Adakah itu alasan Mat Syabun ni nak saman pihak Utusan? Hanya semata - mata kerana mereka mendedahkan Kebenaran tersebut kepada rakyat?

Semut ingat lagi. Hari tu masa nak saman Pihak Polis sebab berjaya membuktikan dia menipu pun dibuat pada hari Sabtu.

Tapi bila tiba waktunya, dia tak jugak memfailkan saman tersebut. Kenapa dia tak saman pihak Polis dan mengotakan janji - janji dia? Nampak sangat dia menipu.

Cakap je pandai dia ni. Sekali bila dah terbelit nanti, baru padan muka dia. Takut nanti, tak pasal - pasal dia pulak yang jadi bankrap. Baru dia tahu, langit tinggi ke rendah!!!
KUALA LUMPUR, 10 Sept — Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu(gambar), akan memfailkan saman ke atas akhbarUtusan Malaysia ini berhubung satu berita berkenaan ceramahnya yang menyentuh tragedi Bukit Kepong bulan lalu.
Tempoh 24 jam yang diberikan kepada akhbar milik Umno itu agar memohon maaf berakhir semalam.
“Masanya dah tiba saya saman Utusan Malaysia sampai bankrap sesuai dengan fitnah yang sengaja diatur untuk menjatuhkan maruah saya sekali gus bertujuan melumpuhkan pengaruh PAS bagi memastikan Barisan Nasional (BN) terus kekal,” jelas Mohamad di Bukit Mertajam malam tadi.
Beliau yang  berucap pada majlis mengutip dana Pondok Turith di Kampung Sekolah, Juru menegaskan, masa yang diberikan kepada Utusan Malaysia selama 24 jam untuk menarik balik siaran muka depan “Mat Sabu hina pejuang” sudah berakhir dan saman akan bermula Isnin ini.
Dipetik Harakahdaily, kata beliau, semua maklumat telah pun diserahkan kepada peguam dan terserah kepada peguam beberapa tuntutan yang harus dikenakan selari dengan fitnah yang tidak henti-henti selama 15 hari.
Categories: ,

2 ulasan:

  1. meh kita layan si Ular pembelit ni.. kita tgk dia berani ke tak berani nak saman utusan!! dia fikir semua orang kat Malaysia ni buta kayu dan pekak badak mcam dia tu!! Peeegggiiii laaa luuu Mat Syabu!!! otak lu dekat kepala lutut laaaa...pencacai DApig!

    BalasPadam
  2. inilah manusia yg dulu kata sistem kehakiman dan perundangan malaysia sangat korup dan alat parti pemerintah...peliknya kenapa manusia lidah celupar ini memilih memilih sistem yg sama untuk menegakkan kebenaran bagi pihak dirinya,,,

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping