Khamis, September 29, 2011


KUALA LUMPUR, 29 Sept — Sementara Pakatan Pembangkang malam tadi memutuskan pihaknya memerlukan konsensus dalam isu hukum hudud, Nik Aziz masih meneruskan usahameyakinkan bukan Islam dengan memberi jaminan undang-undang itu akan dilaksanakan dengan “telus” dan hanya membabitkan Kelantan buat masa sekarang.

Dalam mesej terbaru disiarkan menerusi laman sosial Facebook awal pagi ini, Nik Aziz katanya mahu memahami kebimbangan bukan Islam dengan jelas dan menyediakan sebanyak maklumat yang boleh demi menjelaskan kerisauan mereka.

“Saudara-saudari bukan Islam, boleh saya tahu bahagian mana hukum hudud yang menakutkan anda?” kata beliau dalam mesej yang disampaikan kira-kira lima jam selepas kepimpinan Pakatan Rakyat mengumumkan pendirian mereka di Kuala Lumpur.

“Saya berharap anda tidak takut dengan hudud hanya disebabkan salah faham, salah persepsi atau disebabkan anda tidak tahu atau tidak pasti,” kata beliau lagi.

Mursyidul Am PAS ini menulis lagi, “saya memberi jaminan bahawa pelaksanaan hudud adalah telus kepada bukan Islam dan hanya terlebih dahulu dilaksanakan di Kelantan.”

Oleh itu tambah beliau, “sila berikan maklum balas.Dan, saya mahu memahami kebimbangan anda dengan jelas dan menyediakan sebanyak jawapan yang boleh untuk mengatasi kebimbangan anda,” kata beliau lagi.

Dalam mesej semalam, Nik Aziz memberi “jaminan” undang-undang hudud jika dilaksanakan tidak akan dikuatkuasakan ke atas bukan Islam.

Katanya, undang-undang itu yang diusahakan sejak 17 tahun lalu untuk dilaksanakan di Kelantan hanya meliputi masyarakat Islam.

Pada 24 September lalu, Nik Aziz meminta bukan Muslim memberi pandangan jujur sama ada mereka akan bersetuju jika undang-undang itu dilaksanakan.

Isu itu berkembang semula sebagai kontroversi minggu lalu Nik Aziz menegaskan beliau lebih rela jika DAP mahu keluar dari Pakatan Rakyat jika tidak bersetuju dengan pendiriannya mahu menegakkan hukum hudud dan menubuhkan negara Islam.

Sebelum ini Nik Aziz berkata, beliau akan tetap dengan pendiriannya untuk menegakkan hukum hudud dan penubuhan negara Islam walaupun mendapat tentangan hebat daripada rakan sekutunya itu.

Kata beliau, tiada sesiapa pun termasuk DAP berhak menolak hukum hudud selagi semua manusia menumpang di bumi Allah ini dan hukum Islam yang mahu ditegakkan itu adalah kerana ia hukum Allah, bukannya manusia.

Nik Aziz berkata demikian mengulas kenyataan Pengerusi DAP Kebangsaan Karpal Singh bahawa parti itu tetap menolak penubuhan negara Islam dan pelaksanaan hukum hudud kerana ia bertentangan sama sekali dengan Perlembagaan Persekutuan.

Ps: Bunyi macam dia tak puas hati je dengan keputusan yang dibuat oleh Pakatan Haramjadah tu malam tadi? 

Kalau tak puas hati, cakap terus terang. Jangan main sembunyi - sembunyi. Kata nak 'Telus'. Ni main cakap belakang, menda kejadahnya!!!
Categories: ,

5 ulasan:

  1. karpal dangeng tolak tak apa, pasaldepa kafir. anwar tolak tak apa, pasal dia plural, geng pkr tolak tak apa, pasal mereka bercampur macam dia punya punahsihat. ahli pas tolak pun tak apa, pasal mereka lebih agungkan karpal dan anwar. jadi kegagalan pas nak laksana hudud kat kelantan ni, semuanya salah umno. kenapa umno tak sokong pas dalam mesyuarat pakatan malam tadi. pengikut pas sekarang memerlukan umno untuk disalahkan dan dimaki hamun. ni semua salah mahathir la, tu yang gagal tok guru nak buat hudud.

    BalasPadam
  2. Keputusan mesyuarat pakatan haramjadah malam td adalah konspirasi Umno!!!!.....hahahahahhaha!!! tu ler mentaliti puak2 haramjadah yg jumud akal!!

    BalasPadam
  3. da tahu da keputusan mereka

    BalasPadam
  4. lim guan burukan johor----konspirasi umno/bn/media. isteri mereka hamil pun konspirasi umno/bn/media. aljuburi sontot saiful -- konspirasi umno/bn/media. pr menang pru12 pun -- konspirasi umno/bn/media. anugay tutoh chinadol --konspirasi umno/bn/media. anugay tutoh belakang azmin dan depan shamsidar sampai dapat anak --konspirasi umno/bn/media. limkitsiang songlap duit kutipan rakyat melaka kempen save bkt cina ---konspirasi umno/bn/media. limkitsiang kongkek mummy foo --konspirasi umno/bn/media. pr jual kpg buah pala ---konspirasi umno/bn/media. roboh 400 gerai melayu di batu feringghi -- konspirasi umno/bn/media. membina rumah mahal diperkampungan melayu di ppinang --konspirasi umno/bn/media.. banyak lagilah ...

    apa tugas pr sebenarnya sebagai pemimpin..adakah mereka malaikat..poodah paspispus..parti kencing rakyat..dapig.

    BalasPadam
  5. Apabila pembangkang itu meletakkan semua kesalahan dan kegagalan itu adalah kerana UMNO/BN/MEDIA maka, SAH lah bahawa kebenaran dan kejayaan itu adalah hak mutlak UMNO/BN/MEDIA.

    Mulai dari saat ini, sekiranya terdapat tuduhan sedemikian maka secara lojiknya itulah kejayaan untuk UMNO/BN/MEDIA.

    UMNO perwaris Tanah Air Tercinta.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping