Ahad, Oktober 16, 2011


Halamak ai!!! Macam mana ni? Orang sibuk - sibuk kata nak buang MB Kedah dari kuasa memerintah. Alih - alih benda ni pulak yang terjadi.

Kalau UMNO biarkan keadaan ni berterusan, alamat susah la diorang nak ambik balik Negeri Jelapang Padi ni dalam PRU yang akan datang.

Mana tidaknya. Setakat 35 orang je yang bertindak keluar parti dan menyertai UMNO. Apa sangat la 35 orang tu kalau nak dibandingkan dengan ahli - ahli PAS lain.

Macam la 35 orang tu boleh membantu diorang dalam menghadapi PRU akan datang. Macam la 35 orang tu boleh membantu menumbangkan kerajaan PAS Kedah nanti.

Jangan salah sangka. Dengan 35 orang tu pun dah cukup membuatkan puak - puak Pakatan Pembangkang di Kedah ni meroyan.

Bukan bilangan orang tu yang jadi ukuran. Tapi psikologi tu yang memainkan peranan utama. 35 orang ni pulak bukan ahli PAS baru. Tapi dah lama.

Sedangkan yang dah lama pun boleh hilang kepercayaan terhadap hala tuju dan perjuangan parti, inikan pulak mereka yang baru - baru. Pun senang - senang je diorang kena tipu.

Salah pun bukan sebab orang lain tapi sebab diri sendiri jugak. Siapa suruh diorang mengkhianati agenda perjuangan asal diorang selama ini? 

Siapa suruh diorang tunduk pada setiap tuntutan DAPigs? Sekarang terima la padahnya. Makin hari makin ramai yang keluar. Padan Muka Korang!!!

Seramai 35 bekas anggota PAS cawangan Kampung Baru Lembah Gula, Padang Sanai di Kuala Nerang menyerahkan borang keahlian untuk menyertai Umno, hari ini.
Bekas anggota PAS itu adalah antara 65 orang yang menyerahkan borang keahlian baru untuk menyertai Umno di Kampung Baru Padang Chendering, Padang Sanai.
Timbalan Ketua Umno Bahagian Padang Terap Datuk Ghazali Ibrahim yang menerima borang keahlian baru itu, berkata bekas anggota PAS itu menyertai Umno kerana mereka sedar hanya BN yang mampu membela nasib rakyat.
Sementara itu, bekas Pengerusi Majlis Ketua Kampung (MKK) Kampung Baru Lembah Gula, Mat Jaya Putih, 53, berkata selama 12 tahun bersama PAS, beliau mendapati semua janji-janji yang dibuat parti itu tidak ditunaikan.
"Mereka sering menabur janji tetapi ia adalah janji-janji kosong yang hanya mahu mengaburi mata rakyat. Mereka janji nak selesaikan masalah tanah penduduk tapi sehingga sekarang ia tak pernah selesai malah menjadi semakin rumit," katanya yang dipecat pengerusi MKK tanpa sebab.
Seorang lagi anggota PAS iaitu Setiausaha MKK Kampung Lembah Gula Hamzah Lebai Saad, 62, berkata walaupun masih memegang jawatan setiausaha MKK, beliau tetap menyerahkan borang keahlian Umno kerana tidak tahan dengan pentadbiran PAS yang didakwa tidak menjalankan tugas seperti yang diharapkan.
Categories: ,

3 ulasan:

  1. Puyoooh....meroyan habis. Semua p**i terkeluar. Termasuk cina doll punye...puyoooh!!!

    BalasPadam
  2. dia terlebih minum air Teressa COCK dan ELIzabeth wong... tu yang jadi merapu tuuu... puuuiiiiii bangsat punya haram jadah DAPig lahanat... mampus semua anjing DAPig sial tu...

    BalasPadam
  3. aku tengok report standard jer, tapi yang peliknya apsal maki hamun sampai camtu skali?
    hhhmmmmmm, pelik, pelik ....

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping