Rabu, Oktober 19, 2011


Makin hari, makin panas pulak cerita pasal anak VVIP Penang yang dikaitkan dengan Si Biawak Guan Eng ni. Makin dijawab, makin serabut pulak kepala otak dia sendiri.

Semalam dia sendiri mengakui sebahagian daripada spekulasi yang dibuat mengenai dakwaan tersebut iaitu anaknya memang dipindahkan sekolah.

Tetapi alasan dia berpindah sekolah tu tak masuk akal lansung. Ada ke dia kata, anak dia dipindahkan sekolah sebab nak simpan rambut panjang?

Hari ni, Si Tony Puaka pulak menyangkal dakwaan bahawa gambar yang dikatakan sebagai mangsa anaknya itu bukan mangsa sebenar. 

Alasan itu tetap juga tidak menyangkal dakwaan bahawa anak Si Biawak tu telah melakukan perbuatan tersebut disekolah.

Kemudian, timbul pulak kisah Si Betty memaki hamun Si Biawak tu kerana  tidak tahu untuk menguruskan isu ini dengan baik.

Bagi Semut, walau apa pun isu yang ditimbulkan, hanya satu perkara yang menjadi tumpuan iaitu pemberian wang pampasan sebanyak RM200ribu tu.

Jika ianya benar, maka pihak terbabit perlu melaporkan perkara tersebut kerana perbuatan itu dianggap sebagai pemberian rahsuah.

Hanya semata - mata nak tutup cerita, dia sanggup melakukan perkara yang dibantah oleh puak - puak DAPigs sendiri (KONONnya la).

Jangan jadi macam kes TBH yang sengaja dilengah - lengahkan oleh DAPigs semata - mata untuk menghapuskan bukti.

Pada ketika ini pun, Semut yakin, dah ada wakil DAPigs ni yang berkawal dirumah mangsa bagi mengelakkan sebarang pendedahan lanjut dilakukan.

Melainkan keluarga Si Mangsa tu sendiri yang tampil dan membuat aduan kepada pihak yang bertanggungjawab. Itu pun kalau benda ni betul - betul berlaku.

Tapi, kemungkinan tu ada. Sebab kalau tidak, kenapa pulak diorang beria - ia nak buat penafian itu ini? Siap tuduh UMNO jadi dalang dan sebagainya?

Kalau diorang tak buat, menda kejadah pulak Si Kit Siang Malam tu sibuk - sibuk buat kenyataan dan merayu agar blogger - blogger ni hentikan serangan ke atas cucunya?

Angin tak de, ribut tak de, takkan tiba - tiba pokok boleh bergoyang kot? Kalau tak buat, kenapa diorang takut? Kan dah kantoi sendiri. Padan Muka!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping