Khamis, Oktober 20, 2011


Puak - puak Parti Angguk Saja ni tak malu ke bila diorang mendabik dada mengatakan yang diorang ni pejuang Islam? 

Tapi bila tiba waktu kita menyeru ke arah perpaduan, diorang dulu yang melarikan diri. Bila tiba bab untuk menyokong satu - satu perkara, macam - macam alasan diorang bagi.

Macam contoh, isu nak mengharamkan penjualan arak dikawasan majoriti Melayu Islam. Diorang jugak yang beria - ia membantah padahal tindakan tu satu tindakan yang wajar.

Lepas tu isu pasal DUMC. Dah la diorang tak sokong tindakan JAIS yang membuat pemeriksaan ke atas premis terbabit, siap balun pulak pemimpin diorang sendiri.

Dan yang bertambah teruk, apabila diorang tuduh UMNO menjadi dalang dalam pemeriksaan tersebut. Kalau betul sekali pun, apa salahnya?

Sepatutnya, diorang yang beria - ia mendabik dada perlu mendahului dalam isu murtad ni. Kenapa pulak diorang nak tunding jari pada orang lain?

Dalam isu Perhimpunan Sejuta Umat ni pun sama. Kenapa pulak PAS tak nak masuk campur sedangkan mereka kata mereka memperjuangkan Islam?

Nak bagi alasan yang Himpunan tu tak de kaitan dengan parti Politik? Bukan ke diorang jugak yang kata diorang sebuah Parti politik yang memperjuangkan Islam?

Secara tak lansung, PAS sendiri mengakui yang diorang ni hanya sekadar sebuah Parti Politik sahaja. Dan tak lebih dari itu.

Jadi tak salah la kalau orang kata PAS ni hanya mempolitikkan Agama semata - mata untuk meraih undi dari rakyat sahaja. Itu pun diorang tak nak mengaku jugak ke???

Sayangnya, hanya segelintir pemimpin PAS yang sedar akan hakikat ni. Pemimpin lain macam mana? Takkan diorang tau nak menyokong Si Ketua Penipu tu je kot!!!
Pemuda PAS berkata pihaknya tidak terlibat dari awal dengan "Perhimpunan Sejuta Umat" (HIMPUN) bagi menangani gejala murtad di ibu negara Sabtu ini.

nasrudin hassan tantawi pas youth leader interview 160609 03"DPPM (Dewan Pemuda PAS) memang tidak terlibat dari awal atas nama parti politik sebab itu adalah himpunan NGO-NGO Muslim," kata ketuanya Nasrudin Hassan (kanan)

Bagaimanapun, menurut Nasrudin lagi, mereka tetap menyokong "usaha murni" itu.

Semalam, dewan itu dilaporkan berkeras mahu menghadiri perhimpunan itudan menyokong usaha “menyatu suara dan tindakan" ke arah memperjuangkan Islam serta mempertahankan akidah.

Ketuanya, Nasruddin Hassan berkata usaha murni itu perlu disokong oleh seluruh umat Islam.
Categories: ,

6 ulasan:

  1. Hanya ada beberapa kerat saja pemimpin dlm Pas yg ikhlas dlm pejuangan demi islam yg lain tu demi politik, undi, kuasa, pangkat dan segala2nya.
    Kita boleh nampak dan menilai sendiri.

    BalasPadam
  2. DULU PAS TAK DIAPIT OLEH YAKJUJ DAN MAKJUJ SEBAB TU NAMPAK MACAM HEBAT PERJUANGKAN ISLAM...

    BILA SEKARANG DAH DAPAT TITLE DAJJAL SEMENJAK JOINT DALAM PAKATAN TERUS MENYONDOL MACAM BABI MENIDAKKAN HAK PERHIMPUNAN MENGHALANG MURTAD...

    KALAU TAK NAK PI BAIK KO DOK DIAM LA SIAL PUNYA AHLI PIMPINAN PAS...

    PUNYA NAK JAGA HATI YAKJUJ DAN MAKJUJ SAMPAI NAMPAK DAJJAL PAKAI SERBAN NI HILANG TARING...

    PEJUANG HAMAS...

    BalasPadam
  3. Mereka yang ikhlas dalam PAS bakal dikenakan tindakan disiplin kerana berjuang meneguhkan paksi syahadah. Allah nak buka pekung mereka yang pakai serban tetapi melarikan diri bila berjuang kerana Allah.

    Alasab kerana tidak dianjurkan oleh parti politik (???) Habis tu, BERSIH dianjur oleh parti politik? Sehingga galakkan penyokong yang jahil supaya sanggup mati atas jalan raya. Ambiga orang politik ke? Kenapa sokong?

    Kesian sahabat hamba yang masih dalam PAS, adik beradik hamba juga telah kena tipu. Tapi peliknya, sihir apa yang mereka pakai sehingga para penyokong mengiakankan sahaja apa kata NA dan HH. LGE depa sokong pulak walau jelas LKS KS dan LGE pro kristian dan anti Islam....

    Doakan semuga pakatan para beruk hangus selepas ini, dan HIMPUN berjaya menakutkan mereka. Amin.

    BalasPadam
  4. pas adalah dajjal. anwar adalah yakjuj dan dap adalah makjuj

    BalasPadam
  5. ketua pemuda ni pun cakap aja, tapi bila tiba masa, tak ada keberanian nak datang... dasar munafik...

    BalasPadam
  6. ULAMA ADALAH PENYABAR DIANTARA SEGALA MANUSIA DIMUKA BUMI INI KERANA MEREKA PEWARIS NABI"..dalam pas sendiri sapa yg plg penyabar?ckp dengan aku? YG AKU RESPEK SKG HANYALAH USTAZ HARUN DIN SAHAJA!!! 90% ustaz pas semuanya tidak penyabar, sombong...NI YG ASAS PN XIKUT NABI MCMNE TU?..AKU RINDU NK TGK ORG MELAYU KUAT, ORG KAPIR XBLH NK PIJAK2...INGAT IMAN ALLAH YG BERI BUKAN USTAZ PAS OR UMNO....!!!APEPN KITA SOKONGLAH ORG MELAYU ISLAM XKISAH DARI PARTI MANE PAS OR UMNO...MARILAH KITA BUAT BLOG YG MENYERU KEPADA PERPADUAN..XPAYAH GADO2 NGAN PAS OR UMNO...BUANG DENDAM & BONGKAK...SEMOGA KITA BEROLEH IMAN RAHMAT DARI ALLAH..DUNIA PN XLAMA DAH...

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping