Selasa, November 29, 2011

KUALA LUMPUR - Rang Undang - Undang Perhimpunan Aman 2011 yang mendapat reaksi berbeza daripada pelbagai pihak akhirnya diluluskan selepas melalui perbahasan kira - kira dua setengah jam pada sidang Dewan Rakyat, Selasa.
Rang undang - undang itu dibacakan kali kedua oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak pada 24 November lepas. Bacaan kali pertama pada 22 Nov oleh Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohamae Nazri Abdul Aziz.
Walaupun anggota Parlimen dari Pakatan Pembangkang bertindak keluar Dewan ketika sesi penggulungan, rang undang - undang itu tetap diluluskan dengan enam pindaan telah dilakukan bagi tujuan membenarkan warganegara menganjurkan dan menyertai perhimpunan secara aman dan tanpa senjata dengan sekatan - sekatan yang difikirkan perlu demi kepentingan ketenteraman dan keselamatan awam.
Antara lain, usul pindaan berkenaan membabirkan Fasal 9(1) untuk meminda tempoh yang ditetapkan kepada penganjur untuk memberikan notis mengadakan perhimpunan kepada Polis daripada 30 hingga 10 hari.
Selain itu, Fasal 12(1) rang undang - undang itu turut dipinda bagi memendekkan tempoh untuk Polis memaklumkan kepada pihak berkepintingan berhubung perhimpunan berkenaan 48jam kepada 24jam. - BERNAMA
Ps: Memang bengong la puak - puak Pakatan ni. Nak bantah, tapi pegi keluar Dewan tu menda jadahnya? 

Nak bantah macam mana kalau dah diorang sendiri pun takut nak ambik tindakan didalam dewan? Apa yang diorang dapat kalau duduk diluar dewan tu? Boleh ubah apa - apa ke?

Buat rugi je rakyat pilih diorang jadi wakil mereka untuk duduk dalam Dewan tu. Kalau tau diorang asyik nak keluar dewan je, baik tak payah pilih.

Diorang ni bukan apa. Masing - masing dah songeh sebenarnya. Nak baca bil yang diedarkan pun diorang tak buat, lagi nak buat kerja yang bukan - bukan!!!

Jadi memang tak salah la kalau dikalangan blogger yang Pro kepada mereka sendiri menganggap mereka sebagai YB - YB Babi!!! Dah la perangai pun lebih kurang!!! Macam sial!!!
Categories: , , ,

3 ulasan:

  1. Memang tahap gila babi yang x boleh diubati.
    Laknat sungguh....

    BalasPadam
  2. ..yang paling bodoh banggang ialah mereka yg mengundi YB Bonggok ni..

    BalasPadam
  3. umno bodoh berkata.....

    penulis semut hitam ni lagi lah bapak kepala babi
    segala sial babi.....

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping