Khamis, November 03, 2011


Kalau sebelum ini, kecoh dalam sidang Dewan apabila Si Tian Chuak mengusulkan pemotongan gaji Perdana Menteri selama sebulan sebagai peringatan.

Si Tian Chuak juga menjelaskan bahawa gaji PM sebanyak RM22,826.65 perlu dipotong dengan alasan tindakan PM tidak sensitif dengan kesusahan yang dihadapi rakyat.

Ala, macam la diorang sensitif sangat dengan kesusahan yang dihadapi rakyat ni. Bentang usul pun sekadar demi kepentingan Politik. Bukan untuk rakyat pun.

Itu pun ada hati nak kata PM tak sensitif terhadap kesusahan rakyat? Cuba bagitau, apa benda yang diorang buat untuk meringankan beban rakyat?

Sedangkan kawasan diorang sendiri pun tak terjaga, nak sibuk pulak dengan hal orang lain. Yang diorang dok asyik makan gaji buta dan tak datang sidang dewan tu, menda kejadahnya?

Dalam perkembangan yang sama, satu laporan mendedahkan bahawa gaji yang diterima oleh Si Biawak Lim Guan Eng tu lagi banyak daripada gaji PM ni.

Malah gaji dia sorang sahaja dah dua kali ganda lebih banyak daripada Perdana Menteri sendiri iaitu sebanyak RM 46, 521.27 SEBULAN.

Pendedahan tersebut dibuat sewaktu sidang Dewan Undangan Negeri Pulau Pinang yang diadakan baru - baru ini.

Datuk Jasmin Mohamed (BN-Sungai Dua) turut memaklumkan bahawa gaji yang diterima oleh Si Biawak ni juga turut melebihi gaji yang pernah diterima oleh Koh Tsu Koon.

Gaji ini disebabkan dia turut menjadi ADUN Air Putih dan juga Ahli Parlimen bagi kawasan Bagan. Dalam erti kata mudahnya, kiri kanan dia makan.

Itu tak masuk elaun - elaun lain yang dia terima secara bulanan. Sebagai contoh elaun Pengerusi PPDC yang entah berapa pulak jumlahnya tu.

Tapi persoalannya, apa yang dia dah buat selama dia menjawat jawatan sebagai Ketua Menteri di Pulau Mutiara tu dengan gaji sebanyak itu?

Adakah dia menggunakan wang tersebut bagi membantu meringankan beban rakyat seperti mana yang dituntut oleh Si Tian Chuak sebelum ini?

Jangan kata nak membantu rakyat, menyusahkan rakyat lagi ada la Si Biawak ni. Kalau nak potong, gaji dia tu patut dipotong sebab dia tak buat kerja.

Kalau tidak, kenapa pulak ada desakan yang dibangkitkan oleh parti Gerakan agar gaji dia dipotong? Dah tentu ada masalah yang dibuat.

Jadi tak payah la puak - puak Pakatan Pembangkang ni sibuk nak mendabik dada mengatakan yang diorang ni bagus sangat. Bagus menipu ada la!!!

Ps: Itu gaji Si Biawak Lim Guan Eng. Kalau gaji Si Khalid Gagap tu, berapa pulak dia dapat ye? Dia pun main sapu kiri kanan jugak!!!
Categories: ,

9 ulasan:

  1. ko yakin ke LGE lebih dari PM.jgn compare dgn PM..pasal lembu pun LGE dah kalah dgn Family Sharizat.Tercatat boleh wayang bahlul,yg tersirat yg rakyat nak ambil tahu.Politik bahlul BN mcm nilah yg rakyat benci.satu Malaysia akan gelak kan ko..bahlul punya blogers.Nak jilat,bodek agak2 lah...

    BalasPadam
  2. Sory ler...rakyat lebih bijak dari ko menilai.Atas kertas berapa pun boleh tulis..yg tersirat tu yg bahaya.

    BalasPadam
  3. pembangkang memang takde keje

    BalasPadam
  4. ABIS? APASAL TIAN CHUA TAK MINTAK GAJI LGE DIPOTONG PLAK? NAMPAK TAK BETAPA HIPOKRIT KAFIR2 TU?

    DAN TERBUKTI JUGAK ANON2 PENCACAI PAKATAN ATAS MEMANG BAHLOL!

    BalasPadam
  5. apedaaa punya baral penjilat pembangkang kat atas tu. siap komen yang tersurat la, tersirat la. sama kes jugak la dengan pemimpin pembangkang, kalau dah tersurat banyak camtu, apatah lagi yang tersirat. itu pun tak reti ker? oooo...depa percaya pemimpin depa maksum kot? laaaaagi la terbukti bangang nak mampos!! patutler kena kencing jer sepanjang masa. kah kah kah

    BalasPadam
  6. ada juga melayu bodoh yang sokong cina babi...Awas kakitangan awam nama anda bakal naik untuk diberhentikan kerja jika pakatan pembangkang memerintah..sedar-sedarkanlah diri tu..!!!

    BalasPadam
  7. Melayu bangang je yang sokong DAPig. Apa dia ingat kalau dia keje kerajaan, nanti DAPig tak buang dia? Jangan berangan lah, bila dah dapat kuasa nanti, dia tengok yg ada bin dan binti untuk list kena buang. Lepas tu ada lah yang kata...'eh tuan, sy sokong fuckatan...kenapa nak buang saya'. DAPig pun jawab....'mata awak tak sepet maaa...'. Baru padan muka....jilat lagi.

    BalasPadam
  8. Pelik aku dgn cara penganut2 hamPAS n PKR berfikir. Kata bodoh marah.
    Berbelit2 lidah... tersurat lah, tersirat lah n ntahhahapatah lagi ayat2 pertahankan LGE n DAPig tu.
    Dah tercatit gaji LGE RM46k n gaji PM cuma RM22k. Simple math mcm tu pun nak dibelitnya jugak. Apa kerja 'manage' negeri lebih susah banding 'manage' negara ker?

    BalasPadam
  9. KALAU DAH TAKSUB MACAM TUELAH....PENCACAI PAKATAN MANA NAK NGAKU SALAH...KALAU X PERCAYA CUBA LAH BERDEBAT DENGAN DIORG...MESTI NAK MENANG JER BILA X DAPAT JAWAP MULA LAH NAK BERGADUH...GOLONGAN2 MACAM DIORG TUE X BOLE NAK BUAT KAWAN LAH...

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping