Khamis, Disember 01, 2011


Tengahari tadi, Semut paparkan satu video yang dipetik dari halaman Youtube mengisahkan mengenai Si Azmin menolak cadangan Si Nurul Izzah.

Sekarang, korang tengok video dibawah ni sampai habis. Tak pun, nak senang, korang baca je komen yang diberikan dibawah. Mungkin korang boleh faham apa yang nak disampaikan.
Ramai juga di kalangan pemerhati PAS yang hadir di Kongres PKR mula jadi keliru dengan arah pemikiran Azmin Ali. Ramai yang perasan. Ramai juga yang tidak. Tapi kebanyakan pemerhati PAS yang duduk bersama penulis di barisan belakang – mula memandang sesama sendiri. Apa ‘reference’ Azmin Ali waktu mengutarakan pandangan bahawa PKR – adalah mereka yang tergolong dalam kelompok – Children of Light; sementara UMNO lebih layak digelar sebagai ‘Children of Darkness’.
Seorang pemerhati PAS, yang juga belajar dalam ‘Comparative Religion’ di IIUM; mula geleng kepala dan tidak bersetuju. Penulis bertanya, apa yang dia tidak sependapat? Dia mula mengatakan bahawa istilah ‘children of light’ ini hanya terdapat dalam agama Kristian!
Seorang pelajar Phd IIUM mula memberikan arguments bahawa istilah yang digunakan Azmin Ali memang mempunyai konotasi Kristianiti yang sangat nyata.
Apa halatuju Azmin ini sebenarnya? Apakah Azmin sudah terlalu terbuai dengan pemikiran ultra liberal sehingga mula menggunakan istilah Kristian sewaktu membawa argument politik? Ini semua perlu ditegur oleh PAS. - Gelagat Anwar
Pelik bukan? Sebagai seorang pemimpin yang beragama Islam, Si Azmin Ali ni boleh pulak ambik perumpamaan dari Kitab Bible.

Apa, dah tak cukup ayat ke dalam Al - Qur'an tu dia nak jadikan sebagai bahan rujukan sampai terpaksa dia ambik ayat dari Kitab Bible?

Atau adakah sebab dalam Al - Qur'an tak de ayat yang boleh dipergunakan oleh dia untuk mengutuk sesama Islam dan memberi perumpamaan seperti dalam Kitab Bible?

Itu pun dia kata PKR ni memperjuangkan Islam? Tak malu ke dia dengan Si Tian Chuak atau pemimpin DAPigs lain yang menjadikan Al - Qur'an sebagai bahan rujukan mereka?

Nampak sangat yang Si Azmin Ali ni pun sebenarnya memang buta Al - Qur'an. Dan memang dah jelas bahawa PKR ni membawa semangat Pluralisme yang cukup kuat. Itu pun orang PAS tak sedar diri jugak ke!!! Jangan jadi buta la woi!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. Salam.

    Si Azmin.....x tahu apa nk komen pasal dia ni. Sebenarnya dia ni tidak lah sehebat manapun. Dia hanya menumpang populariti bossnya, si Al-Juburi. Mampus si nuar nanti, hancur le krier politiknya....bodoh punya PKR, menyusahkan rakyat je...

    BalasPadam
  2. Biar lahhh dia kalo dh nk sesat ke apa sbb smua dh pndai cukup serba lengkap intelek..lg pn kalo kutuk lelebih lebih kurajg je dr sndri tu dgn mereka

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping