Isnin, Disember 05, 2011


Menteri Besar Pahang, ketika membuat pembentangan bajet Pahang 2012 menimbulkan satu tanda tanya tentang keprihatinan kaum Pakatan terhadap Lynas dan projek-projek yang disauk oleh penyumbang dana mereka dari Lynas sendiri. 

Walaupun beberapa nama disebut terutama sekali Tan Sri Pheng yang mendapat hak supply steel kepada Lynasn tetapi orang ini jugalah yang membiayai kumpulan anti-Lynas, kaum Pakatan terutama sekali Fuziah Salleh tidak akan memperkatakannya. 

Dan yang paling menarik ialah berhubung 1400 orang kakitangan Lynas yang akan hilang kerja setelah diusahakan bersungguh-sungguh oleh Fuziah Salleh dan Pakatan Rakyat. 

Apa sebenarnya yang dimahukan oleh Pakatan? Kehidupan rakyat tanpa kerja seperti yang dikatakan oleh ADUN Triang yang katanya ketika mencelah pembentangan bajet, bahawa rakyat cukup berpuas hati kalau dapat makan minum dan hidup dengan selamat, terpamer dalam usaha bersungguh-sungguh mereka untuk menjadikan rakyat terutama sekali di Gebeng menganggur.

Yang peliknya, kenapa ADUN PAS Berserah yang mewakili penduduk kawasan tersebut tak bangun dan mencelah, sebaliknya hanya ADUN Triang sahaja yang bersuara?

Ini yang Semut maksudkan dalam artikel sebelum ini. Puak - puak Pakatan Haramjadah ni bukan tahu nak bantu rakyat pun.

Ada diorang nak bagi rakyat peluang pekerjaan? Di Kelantan pun, isu yang sama dibangkitkan. Rakyat tak diberi peluang pekerjaan. 

Sebab itu kebanyakkan mereka keluar dan cari rezeki di tempat orang lain serta terpaksa merempat di Negeri - Negeri yang banyak menyediakan peluang tersebut.

Di Selangor jangan cakap la. Lagi la diorang tak buat apa - apa. Sebab KONONnya Kerajaan PKR Negeri nak bagi diorang bantuan subsidi itu dan ini.

Maka rakyat diorang pun tak perlu cari kerja dan pihak Kerajaan pun tak payah susah - susah nak peningkan kepala.

Kalau di Pulau Pinang pulak, orang Melayu je yang diorang tak bagi kerja. Tapi kalau orang DAPigs, diorang boleh bukak rumah urut dan sebagainya.

Ini ke yang dinamakan sebagai menjaga Kebajikan Rakyat? Ada yang nak bagi peluang pekerjaan dan membantu ekonomi rakyat pun diorang balun. 

Nak jaga Kebajikan rakyat menda jadahnya. Setakat menipu rakyat, pandai la diorang ni. Buat kerja semua tak reti!!!
Categories: , , ,

3 ulasan:

  1. ini blog baru minta list dalam senarai nama blog anda

    BalasPadam
  2. Adakah ini salah satu strategi PR terutamanya DAP dalam menyekat ekonomi orang2 melayu? Kita sedia maklum bahawa protes pembinaan kilang Lynas ini didalangi oleh DAP atas dasar perniagaan. Saya ada terbaca 1 blog yang mana ada ditulis tentang ucapan LKS kepada bangsa Cina bagaimana hendak menguasai Malaysia dengan menyingkirkan kuasa orang melayu. Antara yang disebut adalah melemahkan ekonomi orang Melayu baik dalam perniagaan maupun pekerjaan. Ini dapat menekan bangsa Melayu menerima pertolongan mereka dari segi ekonomi dan secara tidak langsung bangsa Melayu dapat mereka kawal..

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping