Jumaat, Disember 30, 2011

Presiden parti KITA, Datuk Zaid Ibrahim menafikan kandungan satu surat layang kononnya beliau ada berbincang dengan Nurul Izzah Anwar untuk menyertai PKR semula.
“Saya tidak tahu apa-apa tentang dakwaan ini sebab sejak meninggal PKR, saya tidak berhubung langsung dengan Nurul (Izzah Anwar) ke, Anwar (Ibrahim) ke atau pun Kak Wan (Datuk Seri Wan Azizah).
“Jadi jangan kaitkan saya, dia orang kena selesaikan lah sendiri masalah mereka,” kata Datuk Zaid Ibrahim kepada The Malaysian Insider.
Zaid (gambar) ditanya berhubung dengan satu surat yang disiarkan oleh beberapa blog kononnya Nurul Izzah berbincang dengan beliau untuk membawanya pulang kepada PKR semula.
Zaid dikatakan ditawar oleh Nurul untuk bertanding di Petaling Jaya Selatan.
Surat yang ditujukan kepada ahli PKR ini mengajak ahli PKR menyekat perancangan ini.
Blog-blog termasuk laman Malaysia Today menyifatkan surat ini dari musuh politik Nurul Izzah dalam PKR.
Ia ekoran nama Nurul Izzah disebut-sebut sebagai bakal Perdana Menteri Malaysia.
Menurut Zaid, apa yang difikirkan oleh beliau sekarang adalah untuk bekerja bagi memenangkan Pakatan Rakyat dalam pilihan raya ini.
“Soal bertanding atau tidak tak timbul, yang penting Pakatan kena menang dalam pilihan raya umum akan datang,” kata Zaid.
Zaid bertanding merebut jawatan Timbalan Presiden PKR dalam pemilihan parti itu sebelum ini menentang Azmin Ali dan Mustafa Kamil Ayub.
Namun beliau menarik diri selepas mendakwa berlaku salah urus dalam pemilihan tersebut.
Di tanya tentang perancangan dan masa depan beliau, Zaid berkata, “tengoklah, untung sabut timbul, untung batu tenggelam.”
Zaid juga berkata, dia hanya akan bertanding dalam pilihan raya ini jika ia menguntungkan Pakatan.
“Kalau dapat kukuh dan untungkan Pakatan, saya akan bertanding, jika rugikan saya rasa tidak perlulah saya bertanding,” kata Zaid lagi.
Ps: Ternyata, desas desus mengaitkan hubungan diantara Nurul Izzah dan juga Si Zaid Al - Araki ni memang wujud.

Namun persoalannya sekarang, siapa dalang disebalik penyebaran surat beracun sebelum ini? Ada yang mengaitkan perkara tersebut dengan Azmin.

Sampai sekarang, Azmin masih lagi menyepikan diri. Dan tidak syak lagi ia mungkin didalangi oleh Si Hero Berkemban tu.

Dia sedar bahawa halangan dia semakin besar selepas ini jika Si Ketua Penipu tu masuk ke penjara kelak. Dah tak de orang yang akan sokong dia dah selepas ini.

Kemungkinan besar, kerjaya dia dalam Politik juga bakal berkubur. Maka tindakan terdesak seperti menyebarkan fitnah terpaksa dilakukan untuk membunuh karier Nurul Izzah.

Tapi, nak buat macam mana ye tak. Kalau tak 'main belakang', mana mungkin dia dapat duduk kerusi Timbalan Presiden hari ni. Jelas, dia pun memang kaki main belakang jugak!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping