Jumaat, Disember 09, 2011


Mungkin dalam jangka masa tiga tahun menjadi kuda tunggangan DAPigs di Selangor, inilah kali pertama PAS menunjukkan mereka ada 'Telur'.

Selama hari ini, PAS hanya mampu mengANGGUKkan kepala setiap kali parti DAPigs memberikan mereka arahan.

Adakah mereka sudah sedar dengan kesilapan mereka atau mereka jelas terasa pedih apabila dilempang sekuat hati sewaktu Perhimpunan Agung UMNO yang lalu?

Jika tidak, kenapa pulak diorang tiba - tiba je nak bagi amaran seperti ini kepada DAPigs kalau tidak mereka dikritik hebat sebelum ini?

Ternyata, tindakan ini hanya merupakan taktik 'Terdesak' mereka semata - mata kerana ianya sudah jelas dan tidak perlu diselindungkan lagi. 

Hakikatnya, PAS sudah semakin kehilangan sokongan dari kalangan orang Melayu. Malah dikalangan ahli mereka sendiri pun sudah ramai yang jemu dengan sikap PAS ni.

Maka atas sebab itulah mereka 'Terpaksa' tunjuk Telur bila berhadapan dengan DAPigs. Semua tu dibuat demi kepentingan Politik untuk meraih sokongan dan undi orang Melayu je. Bukannya diorang ikhlas sangat pun!!!
SHAH ALAM 8 Dis. - Pas Selangor menyifatkan cadangan DAP yang berkemungkinan meletakkan calon Melayu bertanding di kerusi majoriti Melayu dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) nanti sebagai satu langkah yang tidak wajar.
Timbalan Pesuruhjaya III Pas negeri, Khalid Abdul Samad berkata, pihaknya tidak akan tunduk kepada tuntutan itu kerana langkah tersebut masih belum dapat diterima oleh masyarakat selain ia bukan satu jaminan DAP akan memperoleh kemenangan dalam PRU13.
Beliau yang mengakui bahawa cadangan DAP tersebut ada dibincangkan dalam mesyuarat bersama Pas dan Parti Keadilan Rakyat (PKR), namun pihaknya beranggapan ia sukar dilaksanakan dan memerlukan masa.
‘‘DAP (letakkan calon Melayu di kerusi majoriti Melayu) kerana mereka mahu pecahkan imej daripada parti satu kaum kepada parti semua kaum tetapi langkah ini memerlukan masa.
‘‘Namun, kita rasa langkah ini tidak wajar dan kita tidak tunduk kepada tuntutan DAP,” katanya kepada pemberita di sini, hari ini.
Categories: , ,

1 ulasan:

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping