Selasa, Disember 06, 2011


Sedar atau tidak, Si Biawak Guan Eng ni ada hati nak menyindir tindakan Si Fuziah Thoron tu dalam diam sebenarnya. Cuma, Si Biawak tu tak de telur nak cakap depan - depan.

Dia lebih suka menyindir dari belakang dengan cara yang paling sinis. Kalau sebelum ini, Si Fuziah Thoron tu dah banyak kali menolak kenyataan yang dikeluarkan oleh Pakar dalam bidang Nuklear dan juga radiasi.

Termasuk la kenyataan dari Ahli Parlimen PAS Hulu Langat, Dr. Che Rosli Che Mat yang juga merupakan seorang pakar dalam bidang Nuklear. Itu kata pakar dari kalang diorang sendiri, pun dia tolak jugak.

Sebab apadia tolak? Sebab Dr. Che Rosli tu kata dia dah menyelewengkan fakta dengan mengaitkan pembinaan kilang memproses nadir bumi di Gebeng dengan Reaktor Nuklear.

Untuk, itu, Si Biawak ni cuba menyindir, sambil menjawab dakwaan yang berkaitan dengan pembinaan tempat letak kenderaan di Pulau Pinang. Ianya dibangkitkan oleh Menteri Pelancongan, Datuk Seri Dr. Ng Yen Yen.

Kata Si Biawak ni, tempat letak kereta tu merupakan keputusan pihak Kerajaan terdahulu dan ianya tidak ada kena mengena dengan dia yang juga merupakan Ketua Menteri sekarang ni.

Dan tambah dia lagi, projek tersebut telah dikaji semula oleh Panel Jawatankuasa Bebas yang mempunyai kelayakan didalam bidang pembinaan serta yang berkaitan dengannya.



Persoalannya, kenapa Si Biawak ni tak bagi nasihat yang sama kepada Si Fuziah Thoron tu agar mendengar serta menerima kenyataan dari pakar yang telah buat kajian terhadap pembinaan kilang Lynas?


Si Fuziah tu bukannya ada kemahiran atau kepakaran pun dalam isu yang berkaitan dengan radiasi serta bahan nadir bumi ni. Yang dia sibuk - sibuk kutuk keputusan dari IAEA tu menda jadahnya?


Nampak sangat yang Si Fuziah tu pun tak layak nak komen pasal isu pembinaan kilang Lynas ni sebab dia bukan pakar. Kalau Pakar menipu rakyat tu, tak pe la jugak. Sebab itu je yang mampu dia buat pun!!! Bukan dia tau buat kerja lain!!!

Published with Blogger-droid v2.0.1
Categories: , ,

1 ulasan:

  1. La, kata pakar nuklear PAS xnak dgr..'pakar undang-undang' PKR nak plak terhegeh2 dgr..

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping