Jumaat, Januari 13, 2012


Nampak gayanya Si Wali Terompah ni pun semakin hari semakin melalut dah dengan fatwa - fatwa menghalalkan cara dia.

Terbaru, dia keluarkan fatwa bagi menghalalkan pertemuan Haji Hadi dengan bekas Perdana Menteri, Tun Haji Abdullah dan menyifatkannya sebagai satu usaha dakwah.
Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat enggan mengulas kenapa Majlis Syura tidak mengambil tindakan terhadap Presiden Pas, Datuk Abdul Hadi Awang.
Ini ekoran daripada perjumpaan Abdul Hadi dengan bekas Perdana Menteri, Tun Abdullah Ahmad Badawi bagi membincangkan penubuhan kerajaan perpaduan antara Pas dan UMNO selepas Pilihan Raya Umum Ke -12 lalu.
Beliau yang juga Menteri Besar Kelantan sebaliknya menganggap perjumpaan antara Abdul Hadi dan Abdullah itu adalah umpama usaha dakwah iaitu memperkenalkan Islam kepada orang bukan Islam.
"Kita mahu sampaikan Islam kepada semua orang. Kalau orang Pas jumpa orang UMNO bagus kerana beri peluang kepada orang itu kenal Islam secara dekat, Islamkan komprehensif," katanya kepada pemberita selepas Majlis Penyampaian Watikah Pelantikan dan Seminar Ahli-Ahli Majlis Pihak Berkuasa Tempatan Kelantan 2012 di sini, hari ini.
Nik Abdul Aziz diminta mengulas mengenai kenyataan Ketua Pembangkang Dewan Undangan Negeri Kelantan, Datuk Md. Alwi Che Ahmad bahawa Abdul Hadi perlu dipecat kerana telah datang ke kediaman rasmi Perdana Menteri untuk membincangkan mengenai pembentukan kerajaan perpaduan selepas pilihan raya umum lalu.
Jika benar pertemuan itu merupakan satu usaha dakwah, kenapa dia beria - ia benar tidak mahu mengadakan penubuhan Kerajaan Perpaduan?

Dan jika benar tindakan Haji Hadi adalah diatas usaha dakwah, apakah tindakan Datuk Dr. Hassan Ali juga bukan satu tindakan dakwah?

Kenapa PAS tidak boleh menerima kritikan terbuka Hassan Ali dan menganggapnya sebagai salah satu usaha dakwah untuk memperbetulkan PAS hala tuju PAS yang dah tersasar jauh?

Apakah yang dinyatakan oleh Hassan Ali dalam kritikannya bukan satu usaha dakwah yang juga menjadi tuntutan Islam? 

Atau adakah Si Wali Terompah tu rasa mereka terlebih maksum dari itu sehingga tak boleh nak ditegur lansung walaupun dari kalangan mereka sendiri?

Nampak sangat yang PAS sekarang ni memang terasa diri mereka lebih Islam dari orang lain. Maka sebab itulah timbulnya rasa riak dan ujub dalam diri mereka. 

Nak perjuangkan Islam konon. Baru orang tegur sikit, dah pecat. Lagi diorang nak kata diorang memperjuangkan Islam? Ceit!!! Pigidah!!!
Categories: ,

9 ulasan:

  1. kau org ni pun satu..org tua ni bahalul. Biarkan lah, biar dia byk dosa dan bakar di api neraka.

    BalasPadam
  2. Dia bukan bahalul... Dia baaahaaaaaluuuuullll... Hehehe

    BalasPadam
  3. Nik ajiz kan kata orang yang memperjuangkan Islam, mempertahankan Islam dan yang anti murtad adalah orang yang berkelakuan tak senonoh (komen dia pasal Hasan Ali).

    Yang menjubur, meliwat, membohong, memfitnah patut dimuliakan lagi disanjung tinggi atau terus disembah.

    BalasPadam
  4. Apalah ko org ni...memanglah dia BAHALULLLLLLL!!!!

    BalasPadam
  5. Nik Aziz tu ulamak hotmatlah sikit,tak tau ke dia berguru di india dengan ustaz keldai sebab tulah dia bodoh macam baghal

    BalasPadam
  6. orang tua kutuk nak mampos

    BalasPadam
  7. Nik Aziz ini dah Kurang Ajar betul lah. Ada ke dia boleh katakan jumpa Orang Umno, dakwah untuk Memperkenalkan Islam.

    Perasan betul lah Musridul Am PAS in. Yang hairan nya Musridul Am DAP, Ustaz Karpal lagi Power sebab dia dapat Membatalkan Arahan Mengharamkan Hiburan pad a Bualn Puasa di Kekantan Dan Kedah. Bukan tu saja, Ustaz Karpal mengulang cabana nya, " Langkah Mayat Saya Dulu Kalau nak Tubuh Negara Islam".

    BalasPadam
  8. kita kena hormat tuan guru nik aziz ini sebagai ulamak bukan sebagai ahli politik

    BalasPadam
  9. banyak betol setan2 umno yang komen kat atas neh ,manusia kalau dah hilang pedoman neh la jadinya,,ish2...nauzubillah..semoga aku x tergolong dr kalangan glongan yg buta hati..cm diaorang neh..

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping