Ahad, Januari 08, 2012


Halahai!!! Kesian betul Semut tengok Pak Timbalan Menteri ni. Dia akhirnya terpaksa jugak mengakui silap diri dia sendiri.

Malam semalam katanya dia berjumpa dengan beberapa orang wakil dari media baru bagi membincangkan isu - isu semasa. Terutamanya yang berkaitan dengan Mahasiswa.

Melalui seorang rakan, Semut ajukan soalan kepada Pak Timbalan Menteri ni. Adakah pada waktu dia jadi student dulu AUKU ni tak ada?

Dan adakah disebabkan AUKU ni menjadi penghalang kepada dia untuk menjadi pemimpin pada hari ini?

Maka jawapan yang Pak Timbalan Menteri tu ialah AUKU tidak menghalang lahirnya pemimpin dimasa akan datang. Masa dia belajar pun ada AUKU.

Jadi, bagi Pak Timbalan Menteri ni, AUKU sebenarnya tak de masalah apa - apa. Kemudian dia sambung dengan beberapa penerangan yang teknikal.

Ini semua taktik orang Politik sebenarnya. Nak lari dari persoalan asal, jadi dia ubah kepada topik yang lebih teknikal agar orang susah nak faham.

Dalam erti kata mudahnya, bagi dia AUKUni tak menghalang Mahasiswa untuk bergiat aktif dalam Politik dikemudian hari.

Jika ianya tidak menjadi penghalang, kenapa mahasiswa yang serahkan Memorandum pada dia di PWTC hari tu menuntut agar AUKU ni dimansuhkan?

Itu adalah perkara pertama yang diorang tuntut daripada 6 tuntutan yang dinyatakan di dalam Memo tersebut. (Perkara lain, kita cerita kemudian ye).

Jelas Pak Timbalan Menteri tu lagi, dengan pindaan AUKU nanti, ia akan bagi kelebihan kepada Kerajaan juga. Apa kelebihannya?

Soalan yang lebih penting yang perlu dia jelaskan ialah kenapa dia sudi menerima Memo dari golongan Mahasewel tu di PWTC? 

Kata dia, Memo tu sepatutnya diserahkan kepada Menteri. Tapi Menteri tak ada, jadi dia ambik bagi pihak Menteri.

Kalau Mahasewel tu nak bagi Memo tu kepada Menteri, kenapa tak buat di Pejabat Kementerian Pengajian Tinggi? Kenapa mesti di PWTC, di pejabat UMNO?

Kononnya, kata dia Mahasewel tu ada agenda sendiri. Kalau dia dah tau yang Mahasewel tu ada agenda mereka sendiri, kenapa dia pergi jugak?

Tak ke pelik namanya tu. Dia sebagai seorang pemimpin yang kononnya menyokong budak - budak Mahasewel yang langgar pintu kaca Klinik Shifa tu boleh kena tipu macam tu sahaja.

Itulah. Orang dah pesan. Lain kali nak buat kerja ni pikir la dulu. Dah tau budak - budak tu ada agenda lain, yang dia pegi ikut jugak buat apa!!! Kan dah menyusahkan diri sendiri!!! Sekarang, tanggung la sendiri!!!
Categories: , , ,

4 ulasan:

  1. ha ha, kronologi yang menyakinkan, good job. Kalau si Pudin ni ada lagi dlm kabinet selepas PRU13, maka lepas tu aku akan sokong pembangkang. itu aje yang aku boleh beri komen.

    BalasPadam
  2. pudin ni sebenarnya test market je , orang dah tak popular mestilah cari salah satu cara bagaimana agar nama dia melonjak dikenali ramai ...PRU akan datang nak namanya dicalonkan , itu taktik namanya !

    kedua , si pudin ni bukan bijak sanggat , eksen je lebih , kalau ada pertanding Tim menteri paling bergaya , si pudin ni calon utama , tapi kalau menteri paling tak guna , Hishamuddin tu pasti menang !

    antara saifudin dan Hishamuddin , keduanya ada 'din' , keduanya spesis tak boleh harap , tak boleh pakai punya !

    pada PM , jangan lantik dan jgn ambil si saifudin ni sebagai calon PRU akan datang , pasti kalah punya !

    BalasPadam
  3. ada benar tindakan Saipudin pergi terima memo tu..tak salah. Nanti puak2 sana kata Menteri, timb mneteri sombong pulak..tak mahu terima memo drpd rakyat.

    pindaan juga perlu untuk menyesuaikan diri dengan situasi semasa.Bab kelebihan tu fikirlah sendiri. banyak kebaikan dengan sedikit meminda AUKU.

    BalasPadam
  4. Betulkah Timbalan Menteri itu checkmate sendiri?

    http://ondastreet.wordpress.com/2012/01/08/timbalan-menteri-checkmate-diri-sendiri/

    ~ OnDaStreet

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping